Permalänk
Medlem

jag råkade kolla min egen video idag är det en stor chans att dem tar bort min account .
ex om jag är på ett lan och jag loggar in med min youtube acc på den ip numret sen en kompis går och kollar min video från samma ip nummer kan jag bli bannad då??
mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av BriLiAnT:

jag råkade kolla min egen video idag är det en stor chans att dem tar bort min account .
ex om jag är på ett lan och jag loggar in med min youtube acc på den ip numret sen en kompis går och kollar min video från samma ip nummer kan jag bli bannad då??
mvh

Nej nått enstaka tryck har ingen betydelse.

Permalänk
Medlem

Youtube vet jag inte men STREAMS har jag hört är 5 dollar per 500 viewers i timmen för vissa och 1 dollar i timmen för andra.

Youtube skulle jag gissa på 1-5 dollar per 1000 views elr nåt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BriLiAnT:

jag råkade kolla min egen video idag är det en stor chans att dem tar bort min account .
ex om jag är på ett lan och jag loggar in med min youtube acc på den ip numret sen en kompis går och kollar min video från samma ip nummer kan jag bli bannad då??
mvh

Clickbombing är MYYYYYCKET mer, vi snackar alltså minst 300visningar eller så

Permalänk
Medlem

jaha tack för alla svaren
här är min kanal om ni vill ta en titt , för tillfället har jag bara några skitvideos när ja spela cs
https://www.youtube.com/user/TheVRboy

Permalänk
Skrivet av BriLiAnT:

jaha tack för alla svaren
här är min kanal om ni vill ta en titt , för tillfället har jag bara några skitvideos när ja spela cs
https://www.youtube.com/user/TheVRboy

Kollade in din kanal och kan konstatera att du har en väldigt "speciell" vän...

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Inte tillräckligt för att kunna leva på det...

Vissa klarar att leva på det men inte så många, PewDiePie har Youtube som sitt jobb och pumpar ut 2-3 videos per dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Inte tillräckligt för att kunna leva på det...

Edit: Vet inte om du svarade på generellt eller på nya så ta svaret nedan med en nypa salt.

Johodu det gör de definitivt. En som jag följer har lagt upp en video varje dag i 3 år med ca 150k views på varje i snitt. Både han och hans fru lever på detta.

Tänk vad en reklamspot i TV här i Sverige kostar, ganska mycket. Om man når ut med reklam till 150k personer varje dag så borde man få en och annan krona.

Permalänk

Kan inte på långa vägar stämma. Då skulle RWJ ha över 19 miljoner USD på bara kanalvisningar och sen har vi videovisningar mm. Känns som att siffran är lite väl hög.

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Kan inte på långa vägar stämma. Då skulle RWJ ha över 19 miljoner USD på bara kanalvisningar och sen har vi videovisningar mm. Känns som att siffran är lite väl hög.

Kan väl stämma?

Blir enligt dem 2-3 öre per visning. Låter rimligt.

5$ in sek -> 33kr -> 33/1000 -> 0.033kr / visning.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem

Skulle säga att ett bra snitt är $2 per 1000 views, men det beror på flera faktorer: vilket nätverk man är ansluten till, hur många som klickar på reklamen osv.

Permalänk
Skrivet av MrNubcake:

Skulle säga att ett bra snitt är $2 per 1000 views, men det beror på flera faktorer: vilket nätverk man är ansluten till, hur många som klickar på reklamen osv.

This ^^

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BriLiAnT:

hej
jag blev youtube partner för ungefär 2 timmar sedan , för till fället så står det 0.00 USD så jag har inte fått in något .
jag har inte fått något om hur mycket jag tjänar per view eller något sånt .
har en liten fråga till er som är lite mer youtube kunniga.
kan det hända på något sätt att jag måste betala till youtube ?
mvh

Var du monetized innan? Om inte så är det nog monetize du är med i och inte partnership.

Btw RWJ är INTE miljonär.. ingen partner är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stårk:

Btw RWJ är INTE miljonär.. ingen partner är.

Källa? Hahah, RWJ får ca 50 miljoner views per månad... Detta innebär ca 2*50000000/1000=100 000 dollar per månad, alltså ca 700 000 kr... Pewdiepie får 110 miljoner views per månad, alltså ca 220 000 dollar (1 400 000 kr). Värdena kan som sagt variera ganska mycket, men tror även att de drar en slant på tröjor etc.

Permalänk

"MrObviouslyJesus" sade att han tjänade 2 dollar per 1000 views då han var med i "machinema".

Permalänk
Skrivet av Stårk:

fjantiga videor dessutom!

Man får ju ont i huvudet av robbaz och pewdiepie..

Hatar pewdie men Robbaz är riktigt jävla skön tycker jag!

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrNubcake:

Källa? Hahah, RWJ får ca 50 miljoner views per månad... Detta innebär ca 2*50000000/1000=100 000 dollar per månad, alltså ca 700 000 kr... Pewdiepie får 110 miljoner views per månad, alltså ca 220 000 dollar (1 400 000 kr). Värdena kan som sagt variera ganska mycket, men tror även att de drar en slant på tröjor etc.

Pewdiepie, tvivlar starkt på att fjanten är miljonär.
Han har ju inte ens råd med vettig kamera.

Permalänk
Medlem

Av egna erfarenheter så vet jag att om man ska tjäna pengar och jobba heltid som youtube uploader så är det bäst att skaffa sig stor publik, en månad och 20000 viewers kan max ge upp till 300kronor.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk

Pewdiepie tjänar 30000 om dagen c:a!

Snubben på videon är retard men han kan youtube pengar och när han gjorde videon så hade pewdie c:a 50 miljoner views i månaden nu har han han c:a 100 miljoner så!

http://www.youtube.com/watch?v=-a10041h-24

Permalänk
Medlem

Alla kanaler med 200 000+ subs kan nog leva på det. De i toppen ser dessutom ut att vara ganska så rika.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk

Har man 100k+ subs så är livet nog rätt chill. Alla top dogs har ju ett gäng anställda.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av randomlarsson:

Pewdiepie tjänar 30000 om dagen c:a!

Snubben på videon är retard men han kan youtube pengar och när han gjorde videon så hade pewdie c:a 50 miljoner views i månaden nu har han han c:a 100 miljoner så!

http://www.youtube.com/watch?v=-a10041h-24

vad backar han upp sin fakta med om hur mycket man tjänar per video?

Permalänk
Skrivet av randomlarsson:

Pewdiepie tjänar 30000 om dagen c:a!

Snubben på videon är retard men han kan youtube pengar och när han gjorde videon så hade pewdie c:a 50 miljoner views i månaden nu har han han c:a 100 miljoner så!

http://www.youtube.com/watch?v=-a10041h-24

Om du kollar hur många visningar han har totalt så stämmer nog inte dina siffror.. 473 882 130 är antalet visningar, vilket är nästan 500 miljoner...... Så 100 miljoner per månad är inte rätt. Den senaste månaden hade han 50 miljoner visningar och månaden innan den så var det mindre och månaden innan det så var det ännu mindre osv. tror du fattar.

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

dom tjänar nog allt från jätte bra om man tittar på Pewdiepie verkar han inte vara milionär direkt men om jag får ta ett "random" nummer säger jag kanske 50K i månaden. (baserat på inget)

Sen kanske han inte bryr sig mycket om att skaffa lyxvilla osv precis.
Lägenheten är kanske dyr, sen vet man inte vad för utgifter han har. Men jag skulle tro att han bara inte bryr sig så mycket om att bo flott med lyxgrejer

Permalänk

Läste någonstans att det var typ $10(?)-$30 per 10k visningar beroende på område i världen(mer i Nordamerika tex). Tror i alla fall det var Youtubepartners.

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk
Skrivet av Leopardkungens:

Läste någonstans att det var typ $10(?)-$30 per 10k visningar beroende på område i världen(mer i Nordamerika tex). Tror i alla fall det var Youtubepartners.

$1-$4 per 1000 Views, så det stämmer väl.

Permalänk

En som blivit "anställd" av själva YouTube, utan något annat nätverk kommer inte tjäna så fantastiskt höga siffror. Där ligger nog 1USD/1000 klick lite närmare sanningen i alla fall.
Dock vill jag minnas att de som blivit "anställda" av Machinima, som är det största nätverket inom spelandet har en fast inkomst, som varierar på medeltalet av views på en månad och det följer en graf av någon modell. Jag har antagligen fel, då jag aldrig själv ens varit i närheten av att lyckas.

Men jag skulle påstå att drar du in 1 miljon views eller mer i månaden lever du någorlunda bra för pengen från Machinima. Jag har ingen direkt koll på förhållandet Krona-Dollar, men det borde ändå gå att leva på.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Vore rätt kul att se hur mycket RayWilliamJohnsson, Smosh och Pewdiepie tjänar

Permalänk
Avstängd

Såg på en av PewDiePies videos, att han donerade 450.000kr under ett år. Det gör man inte om man inte är miljonär....

Permalänk
Skrivet av Fläskbullen:

Såg på en av PewDiePies videos, att han donerade 450.000kr under ett år. Det gör man inte om man inte är miljonär....

Vet inte hur bra dethär stämmer men jag har hört några youtubers nämna att han är miljonär. googla lite snabbt och hitta denhär http://www.buzztubeonline.com/2013/03/03/pewdiepie-net-worth-...

Och sen var det nått bråk i Machinima för inte så länge sen, nån som klaga över att den fick 3 cent per 1k views.
Men om man tar en youtuber som TotalBiscuit (från The Game Station) som exempel. har för mig att han försöker ladda up 2 videos om dan som brukar få 150k views each. om han då tjänar 1 dollar per 1k views så får han alltså ca 2000 kr om dan. vet inte om det räcker när han driver ett företag där han, hans fru och en till jobbar för att pumpa ut videos. han är även sponsor av ett e-sports team... en sak som jag dock inte har räknat in är hur många som klickar adsen, vilket ger mer pengar. money per 1k views är tydligen mer av en bonus. har dock ingen aning om hur mycket pengar clicks ger eller hur många som klickar ads.