Monsterdator i Mini ITX-format

Permalänk
Medlem

Hmm, går det verkligen in en 200mm radiator i en SG08? Fläkten är ju "bara" 180mm och så mycket mer plats finns det väl inte? Kanske går att lösa, men vore ju fint att kunna bekräfta med någon som fått det att funka...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan byta nätagget på chassit? Funderar på samma bygge dock med en 2tb hdd och en 128gb, tillsammans med med ett 680 och en 3570k istället. Går det att byta till låt oss säga ett 850w 80+ nätagg då jag hade kunnat tänka mig senare uppgradering eller är jag fast vid 600w?

Visa signatur

HAF 922|i5 3570K @ stock|EVGA GTX670 @ stock|G.SKILL 8GB 2133mhz cl11 ripjaws gaming|3.5TB HDD (flera st)
Corsair CX 600w v2 80+| Asus Xonar DX|Skärmar: Dell u2711 27"|Benq XL2420T 24"|Samsung Syncmaster S27B350H 27"|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sketcell:

Någon som vet om man kan byta nätagget på chassit? Funderar på samma bygge dock med en 2tb hdd och en 128gb, tillsammans med med ett 680 och en 3570k istället. Går det att byta till låt oss säga ett 850w 80+ nätagg då jag hade kunnat tänka mig senare uppgradering eller är jag fast vid 600w?

Agget har vanligt ATX-format och går att byta till ett annat, så länge det inte är för djupt (tror originalet är 14cm djup) men å andra sidan finns normalt ingen större orsak att göra det!

Om Swec kan köra en 3770 och ett GTX690 med det medföljande nätagget, så kommer det kunna driva i princip vad som helst som du kan klämma in i chassit

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sketcell:

Någon som vet om man kan byta nätagget på chassit? Funderar på samma bygge dock med en 2tb hdd och en 128gb, tillsammans med med ett 680 och en 3570k istället. Går det att byta till låt oss säga ett 850w 80+ nätagg då jag hade kunnat tänka mig senare uppgradering eller är jag fast vid 600w?

Varför skulle du vilja köra ett 850w-nätagg med den setupen? Visst kan du stoppa in annat men med tanke på att du ändå bara har plats med ett grafikkort kan jag inte tänka mig något fall där du skulle behöva mer än 600W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Varför skulle du vilja köra ett 850w-nätagg med den setupen? Visst kan du stoppa in annat men med tanke på att du ändå bara har plats med ett grafikkort kan jag inte tänka mig något fall där du skulle behöva mer än 600W.

Denna setupen är bara för detta året. Tänkte att jag kanske skulle kunna uppgradera tills nästa års processor/grafikkort och bara för att vara helsäker på att det funkar skulle det kunna vara rätt nice med ett 850w nätagg.

Visa signatur

HAF 922|i5 3570K @ stock|EVGA GTX670 @ stock|G.SKILL 8GB 2133mhz cl11 ripjaws gaming|3.5TB HDD (flera st)
Corsair CX 600w v2 80+| Asus Xonar DX|Skärmar: Dell u2711 27"|Benq XL2420T 24"|Samsung Syncmaster S27B350H 27"|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sketcell:

Denna setupen är bara för detta året. Tänkte att jag kanske skulle kunna uppgradera tills nästa års processor/grafikkort och bara för att vara helsäker på att det funkar skulle det kunna vara rätt nice med ett 850w nätagg.

Tja, ja, visst vore du framtidssäker men det hade du nog varit med 600W med. Tror knappast att de framtida grafikkorten och processorerna kommer dra mer ström - snarare tvärtom!

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

Små datorer behöver inte betyda nedbantade komponenter och begränsad prestanda. SweClockers chefredaktör Andreas Dimestam utforskar gränserna för formfaktorn Mini ITX och syr ihop ett monstersystem utöver det vanliga.

Läs artikeln

Rekommendation på annan kylare??:) anyone? Lågprofil med fläkt så som http:// https://www.komplett.se/cooler-master-geminii-m4-cpu-kylare/657120
Eller en noctua nh L12 o köra utan fläktar??:)