Hjälp! Grafikdrivrutinen slutat svara och har återställts. BF3

Permalänk

Hjälp! Grafikdrivrutinen slutat svara och har återställts. BF3

Beskrivning av mitt problem: När jag går in på en Battlefield server får jag vänta ett bra tag (2-3 min) på loading level fönstret sedan får jag upp ett fel medelande i nedre höger hörn som säger ''Grafikdrivrutinerna Slutat svara och har återställts. Grafikdrivrutinen Nvidia Kenel Mode driver 301.42 slutat fungera och har återställts''
Hela windows blir då fryst och blir tvungen att andvända alt-ctrl-del för att avsluta Battlefield.

Hårdvara: Geforce gtx-570, Sandybridge i7 2600 och 8 gig ram och ett ett ocz 700 watt nätaggregat.

Mitt Battlefield funkade felfritt till i maj i år.

De åtgärder jag provat är att ladda ner nya drivrutiner och att avinstalerat Battlefield manuellt och installerat det igen

När jag googlar på problemet får jag fram att mitt grafikkort antagligen är trasigt och måste bytas men jag kan spela alla andra spel än Battlefield utan problem så som WoW och HoN.

Hoppas ni har en lösning på mitt problem.

//Alvalander

Permalänk

Hallo mannen mitt tips till dig är att omformatera datorn

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har du överklockat kortet? Samma sak händer mig när jag klockar mitt för högt med för låg volt. Testa att klocka ner det lite?

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Skrivet av FreddieT:

Har du överklockat kortet? Samma sak händer mig när jag klockar mitt för högt med för låg volt. Testa att klocka ner det lite?

Freddie

Har inte överklockat kortet någonting, så kan inte vara det som är problemet. Men tack ändå!

Permalänk
Medlem

TJENA !

jag hade ett liknande problem och efter 1 vecka av googlade och forum så hitta jag ingeting för att fixa de och lämmna då in dator till inet( på garanti) visa sig vara grafik kortet som hade någon defekt. sen dem byte de så har jag inte haft några problem alls !

Permalänk
Medlem

Ja det kan vara grafikkortet men mest troligt är det en drivrutin.

Jag rekomenderar dig att ladda ner senaste drivrutin, avinstallera den gamla, starta om datorn och sedan installera den nya.

Om inte det fungerar kolla om nvidia har gjort några uppdateringar nyligen, om de har det så prova med äldre version.

Kan också vara ett problem med värme så kolla temps på grafikkortet.