Uppfinnaren av den moderna bärbara datorn avliden

Permalänk
Melding Plague

Uppfinnaren av den moderna bärbara datorn avliden

Den brittiska industridesignern Bill Moggridge är mannen bakom Grid Compass, som anses vara den första moderna bärbara datorn. I helgen avled han efter en längre tids sjukdom.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag föreslår en tyst minut

Visa signatur

The game | Fraktfritt Inet

Ebolaexpressen är under uppbyggnad, sleeve och 240 rad i ett Silverstone SG05B

Permalänk
Medlem

R.I.P.
Inte för att jag själv är en stor fantast av bärbara datorer, men den mannens arv har gjort många människor världen över väldigt lyckliga.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

R.I.P
En del datorfantaster har dött detta år.
Steve Jobs och Bill Moggridge.
We'll miss you!

Permalänk
Medlem
Citat:

platt skärm, lågt tangentbord, hopfällbart skal och batteridrift.

plats för post-it-lappar.

nej, men den var grymt designad för att vara en förstagrej, militärindustri värre.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minsc S2:

R.I.P.
Inte för att jag själv är en stor fantast av bärbara datorer, men den mannens arv har gjort många människor världen över väldigt lyckliga.

Hur kan man inte tycka om bärbara datorer?

Permalänk
Medlem

R.I.P.

vila i frid.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Ful video i början av videon sa dom en miljon bra saker om honom och över hälften av dom är ju bara löjliga.

Permalänk
Medlem

R.I.P
Vila i frid

Permalänk
Medlem

den där datorn får tom. med min dator att se snabb och lätt ut

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk

R.I.P

här sitter man och läser på en padphone fan va utvecklingen rullar egentligen .

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jävligt liten för att vara på den tiden!

RIP!

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

R.I.P
En del datorfantaster har dött detta år.
Steve Jobs och Bill Moggridge.
We'll miss you!

Steve Jobs dog ju för fan 2011. -.-

Permalänk
Medlem

Gårdagens innovatörer avlider medan vi sitter och njuter av deras kreativitet. Jag hoppas innerligt att vår generation har lika mycket att erbjuda teknikens värld.

Mina tankar går ut till hans anhöriga.

Vila i frid.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Tänker inte låtsas att jag sörjer en komplett främling, men alltid tråkigt när pionjärer försvinner.
Min polare hade ett par sådana eller liknande. Var väl 8086 iaf. I högstadiet satt man och spelade på dem hemma hos honom efter skolan iaf. Det var tider det.

Permalänk

Var det inte apple som uppfann den? De kanske inte hann med både samsung och honom på samma gång bara...

Ont: med tanke på det jag skrev ovanför, så hoppas jag verkligen att våran generation ska tillföra minst lika mycket som dem förra, i stället för att ägna sig åt... annat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Konsolgrävare

R.I.P

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Ungefär 10år efter Grid så var IBM Thinkpad 750CD nått av det häftigaste bärbart man kunde ha.. över 100 000 SEK fick man betala för en sån.. Det var bättre förr, marginalerna i alla fall!

R.I.P!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Ni som inte sett dokumentären "Objectified", kan de intervjun med Bill här:
http://www.youtube.com/watch?v=NHEA-jbo1aI

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns ingen anledning att vara otrevliga mot varandra.

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

R.I.P
Den där bärbara såg ju skithäftig ut! En sån skulle jag tänka mej att köpa, med moderna specs. såklart:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

R.I.P
En del datorfantaster har dött detta år.
Steve Jobs och Bill Moggridge.
We'll miss you!

Dennis Ritchie också! R.I.P

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Vila i frid.

Permalänk
Skrivet av stn1337:

Steve Jobs dog ju för fan 2011. -.-

Facepalm på mig :I

Permalänk
Medlem

Vila i fred Bill.

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem

R.I.P Bill

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk

häftigt att avfyra nukes från den där jäveln!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

R.I.P.
Inte för att jag själv är en stor fantast av bärbara datorer, men den mannens arv har gjort många människor världen över väldigt lyckliga.

Tänk längre!

Bärbara datorer -> Notebooks -> surfplattor

Kanske är lite väl långsökt, men det är helt klart en del av utvecklingen...

Visa signatur

Krusidullen är stulen