Permalänk

Geforce 560 twinfrozr ti

Tjenare!

Nu har jag tröttnat på mitt grafikkort.
Gpu usage 99% och fps'en droppar ner 5-25 på alla spel.
Problemet uppstod när jag installerade om datorn, Har ingen aning om vad felet kan vara.
Som sagt, GeForce 560 twinfrozr ti.

Har ju fortfarande 2 års garanti kvar men som gamer är kommer det bli ett helvete och lämna in kortet i 10 arbetsdagar hos inet.

Hjälp uppskattas!

Permalänk
Avstängd

spec? testat formatera om datorn?

Permalänk

Spec?

Jo jag menade att jag formaterade om dator, brukar använda båda orden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idiotsmurf:

Spec?

Jo jag menade att jag formaterade om dator, brukar använda båda orden

Hämtat senaste drivisarna efteråt?

(Spec = Specifikationer, dvs. vad har du för dator?)

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Idiotsmurf:

Spec?

Jo jag menade att jag formaterade om dator, brukar använda båda orden

Det vill säga vad du har för komponenter?

Permalänk

Processor, intel core i3.540@ 3.07ghz 3.07 ghz ram 6 gb.
64 bitars system.
och ett nätagg som ska klara av mitt kort enligt inet

Permalänk
Medlem

Nu förstår jag inte riktigt. Har du ett 560Ti som du inte tycker om (eller antagligen har något fel) eller vill du köpa en?

Permalänk

Nej det sitter i, och det är de som krånglar.

Permalänk
Medlem

först och främst vilka spel pratar vi om och vad kör du för inställningar samt upplösning i spelen?

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk

League of legends, Wow, Battlefield 3, Cs:go, Arma 3 och day-z. och lite fler småspel. Spelar ingen roll vilket spel jag kör faktist.

Permalänk

Och högsta på allt förutom bf3, vilket är high.

Men det går bra och spela annars, Bara de här med gpu usage och fpsen droppar händer ju bara ibland.

Permalänk
Medlem

1. Installera om drivrutinerna: då menar jag ordentligt med Driver Fusion.
2. Funkar inte det: installera om Windows. Håll inte på och klona, kör en helt ren och fräsch installation, se till att du har alla uppdateringar och nyaste drivrutinerna innan du börjar installera spel och program.
3. Funkar inte 1 eller 2; lämna in kortet, DU HAR JU GARANTI.

offt
Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*
Oavsett hur desperat man är så får man inte skapa flera trådar om samma ämne (s.k. korspostning).
Anledningen till det är att vi vill att alla ska få samma chans till hjälp. Så vänligen tänk på det i framtiden.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Tack mulle.

Och nu har jag installerat driver fusion, Inte den blekaste vilken jag ska ta bort.
Ser ut som att om jag tar fel går allt åt helvete för datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idiotsmurf:

Tack mulle.

Och nu har jag installerat driver fusion, Inte den blekaste vilken jag ska ta bort.
Ser ut som att om jag tar fel går allt åt helvete för datorn

Förslagsvis kryssar du i allt som har med Nvidia att göra, eftersom du har ett sådant kort...

Avinstallera först från Lägg till/ta bort program, starta sedan om datorn i felsäkert läge och rensa med Driver Fusion.
Starta om och installera nya drivrutiner.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W