Video: Snabbtitt på Windows 8

Permalänk

Jag tycker om det som ett valfritt tillägg men jag vill inte att det ska behöva ersätta det gamla gränssnittet! JAG VILL HAD KVAR FLAGGAN NERE I HÖRNET!!!!!!

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Kollar man på bechmarktester med t.ex. Sunspider, V8 benchmark och Peacekeeper så vinner faktiskt Chrome överlägset över IE 10

Okej, men nu bryr jag mig bara om hur jag upplever webbläsarna på min dator Internet Explorer i metro är riktigt snabbt, men det är ju omöjligt att använda typ ...

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är rätt fascinerande att såpass unga personer (som jag antar att majoriteten av SweClockers läsare är) kan vara så otroligt konservativa när det kommer till såna här saker. Nu har jag ändå hängt med här på SweClockers ett tag, och det har alltid sett ut på samma sätt. Nåja, det är ingenting jag stör mig på nämnvärt mycket längre. Det blir snarare komiskt när man läser saker som "Ge fan i min startmeny!" eller liknande.

För att vara lite on-topic i alla fall: Ska själv pröva Windows 8 nu till veckan då jag sätter ihop min nya dator. Skulle gissa att det tar ett tag att vänja sig med Metro (eller vad det nu kallas), men jag ska ge det ett försök i alla fall! Tack för genomgången.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E4500 | Corsair XMS2 4x1024 MB | Gigabyte GA-P35-DS3 | GeCube Radeon HD 3870 | Samsung SP2504C 250 GB | Antec Sonata III | Asus VW222U

Permalänk
Medlem

Nej tack.

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 Vit PSU: Corsair AX 1200i Mobo: ASUS Z170-DELUXE CPU: Intel Core i7-6700K Skylake RAM: HyperX Fury 2666MHz 32GB GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 8GB XTREME Gaming SSD1: Samsung 850 PRO 512GB SSD2: Samsung 840 PRO 256GB SSD3: Samsung 830 Series 256GB CPU-kylning: Corsair Hydro H105 med 2st Noctua NF-F12-PWM NAS: Synology DS1812+ med 8st Western Digital Red 3TB

Permalänk
Medlem

Verkar fruktansvärt bökigt. Känns som att dom fokuserat på mobila användare och struntat helt i datorer i hemmiljö. Vet inte om det är det som är meningen att det skall vara så.... men egentligen. Vad är det för fel på Windows 7? Det som jag främst tycker är dåligt i Windows 7 är att texten i vissa program kan bli liten om man kör på en stor TV i TV-soffan.

Att ta bort startknappen kan det verkligen vara smart? Det var ju intimt förknippat med Windows. Enligt mig borde det gjorts två versioner, en vanlig datorversion och en för mobila enheter.

Seriöst, vem vill ha Windows 8 med sitt bökiga system och fokus på mobila enheter hemma? Finns det ens någon? Inte jag i alla fall, behåller Windows 7.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Verkar fruktansvärt bökigt. Känns som att dom fokuserat på mobila användare och struntat helt i datorer i hemmiljö. Vet inte om det är det som är meningen att det skall vara så.... men egentligen. Vad är det för fel på Windows 7? Det som jag främst tycker är dåligt i Windows 7 är att texten i vissa program kan bli liten om man kör på en stor TV i TV-soffan.

Att ta bort startknappen kan det verkligen vara smart? Det var ju intimt förknippat med Windows. Enligt mig borde det gjorts två versioner, en vanlig datorversion och en för mobila enheter.

Seriöst, vem vill ha Windows 8 med sitt bökiga system och fokus på mobila enheter hemma? Finns det ens någon? Inte jag i alla fall, behåller Windows 7.

När man läser i den här tråden är det tydligen många som föredrar Windows 8 och hellre vill ha det är Windows 7, så det finns folk till allt.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Verkar fruktansvärt bökigt. Känns som att dom fokuserat på mobila användare och struntat helt i datorer i hemmiljö. Vet inte om det är det som är meningen att det skall vara så.... men egentligen. Vad är det för fel på Windows 7? Det som jag främst tycker är dåligt i Windows 7 är att texten i vissa program kan bli liten om man kör på en stor TV i TV-soffan.

Att ta bort startknappen kan det verkligen vara smart? Det var ju intimt förknippat med Windows. Enligt mig borde det gjorts två versioner, en vanlig datorversion och en för mobila enheter.

Seriöst, vem vill ha Windows 8 med sitt bökiga system och fokus på mobila enheter hemma? Finns det ens någon? Inte jag i alla fall, behåller Windows 7.

Misstänker att du är ytterligare en av dem som tror att man ska sitta i startmenyn och jobba. Sitt i dekstopmiljö som vanligt är mitt tips. Startmenyn får du fram på samma sätt som i windows 7, musen längst ner i vänstra hörnet och klicka eller windowstangent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

När man läser i den här tråden är det tydligen många som föredrar Windows 8 och hellre vill ha det är Windows 7, så det finns folk till allt.

Denna länken visar att folk inte har speciellt bråttom till Win 8 och att dom inte är så lockade av det inför lanseringen http://www.sweclockers.com/artikel/15771-video-snabbtitt-pa-w...

Här http://www.sweclockers.com/nyhet/15819-stardock-aterstaller-s... ser man även att en majoritet vill ha kvar startmenyn.

Skrivet av Aleshi:

Misstänker att du är ytterligare en av dem som tror att man ska sitta i startmenyn och jobba. Sitt i dekstopmiljö som vanligt är mitt tips. Startmenyn får du fram på samma sätt som i windows 7, musen längst ner i vänstra hörnet och klicka eller windowstangent.

Förstår bara inte varför man måste hålla på att växla skärm för att komma till "startmenyn", varför anpassa hela windows till mobila enheter och ta bort något som funkat sen Windows födelse.

För hemdatoranvändare finns det ens några fördelar mot Windows 7? Så vad är vitsen med att byta?

Men det sägs ju att varannan Windows blir en flopp, blir det så nu också?

Win95 (bra), Win97 (kasst), WinXP (bra), Vista (kasst), Win7 (bra), Win8 (?)

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Denna länken visar att folk inte har speciellt bråttom till Win 8 och att dom inte är så lockade av det inför lanseringen http://www.sweclockers.com/artikel/15771-video-snabbtitt-pa-w...

Här http://www.sweclockers.com/nyhet/15819-stardock-aterstaller-s... ser man även att en majoritet vill ha kvar startmenyn.

Ja visst är det många som inte gillar Windows 8, inklusive mig själv, men det verkar vara ungefär lika många som gillar det. Så om det nu är ca 50% för och 50% emot så är det illa av Microsoft att inte lyssna på potentiellt hälften av marknadens kunder och istället bara köra över dom och säga att så här är det, gilla läget!

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av shogun-r:

Verkar fruktansvärt bökigt. Känns som att dom fokuserat på mobila användare och struntat helt i datorer i hemmiljö. Vet inte om det är det som är meningen att det skall vara så.... men egentligen. Vad är det för fel på Windows 7? Det som jag främst tycker är dåligt i Windows 7 är att texten i vissa program kan bli liten om man kör på en stor TV i TV-soffan.

Att ta bort startknappen kan det verkligen vara smart? Det var ju intimt förknippat med Windows. Enligt mig borde det gjorts två versioner, en vanlig datorversion och en för mobila enheter.

Seriöst, vem vill ha Windows 8 med sitt bökiga system och fokus på mobila enheter hemma? Finns det ens någon? Inte jag i alla fall, behåller Windows 7.

Det går nog att få det mer användbart med exempelvis Stardock's startmeny. Frågan är ju huruvida Microsoft tillåter den mjukvaran att finnas då den dels är så pass lik Windows-startmenyn men att Stardock också tjänar pengar på den.

http://www.sweclockers.com/nyhet/15819-stardock-aterstaller-s...

Jag har testat den lite och den löser ett par av bristerna som Windows 8 har. Du kan komma direkt till skrivbordet vid start av dator och startmenyn fungerar ungefär som den från Windows 7. Blir säkert bättre med tiden, om den nu får finnas kvar. Inget som motiverar mig att uppgradera. Microsoft får laga operativsystemet i och med första Service Pack innan jag ger de några pengar.

EDIT: Äsch, du hade visst redan sett den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Det går nog att få det mer användbart med exempelvis Stardock's startmeny. Frågan är ju huruvida Microsoft tillåter den mjukvaran att finnas då den dels är så pass lik Windows-startmenyn men att Stardock också tjänar pengar på den.

http://www.sweclockers.com/nyhet/15819-stardock-aterstaller-s...

Jag har testat den lite och den löser ett par av bristerna som Windows 8 har. Du kan komma direkt till skrivbordet vid start av dator och startmenyn fungerar ungefär som den från Windows 7. Blir säkert bättre med tiden, om den nu får finnas kvar. Inget som motiverar mig att uppgradera. Microsoft får laga operativsystemet i och med första Service Pack innan jag ger de några pengar.

EDIT: Äsch, du hade visst redan sett den.

Håller med helt!

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Förstår bara inte varför man måste hålla på att växla skärm för att komma till "startmenyn", varför anpassa hela windows till mobila enheter och ta bort något som funkat sen Windows födelse.

För hemdatoranvändare finns det ens några fördelar mot Windows 7? Så vad är vitsen med att byta?

Men det sägs ju att varannan Windows blir en flopp, blir det så nu också?

Win95 (bra), Win97 (kasst), WinXP (bra), Vista (kasst), Win7 (bra), Win8 (?)

Redan haft denna diskussionen med andra men du kanske lyckas bättre med att faktiskt leverera ett bra svar. Vad gör det exakt att startmenyn numera använder hela skärmen? Det är ju yta som den gamla startmenyn bara slösade. För man har ju aldrig uppe startmenyn medan man jobbar med något bakom den ändå eller hur?

Det där är det återkommande argumentet från kritiker, men det förklaras aldrig varför det är dåligt. Känns mest som ovana.

Permalänk

Vad fan är det här för en styggelse ?

Permalänk
Medlem

Kommer skaffa det sen bara för att det är nytt
+ att det ser bra ut mm.

Men det var ett jävla tjat om "metro gränssnitt".
Kan man inte bara kalla det för start t.ex?

Visa signatur

Hejsan Hoppsan Lillebror :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lewenhaupt:

Jag tycker om det som ett valfritt tillägg men jag vill inte att det ska behöva ersätta det gamla gränssnittet! JAG VILL HAD KVAR FLAGGAN NERE I HÖRNET!!!!!!

Behåll Windows 7 då

Visa signatur

Hejsan Hoppsan Lillebror :D

Permalänk
Skrivet av G4S:

Behåll Windows 7 då

Sant. Svårare än så är det faktiskt inte.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Har testat win8 och känner rakt av att det är inte för mig alls. trevlig video dock som går igenom det ganska bra

Permalänk

Det går att få startknappen åter

Prova http://classicshell.sourceforge.net Metroskärmen bara fladdrar förbi efter inloggning och man slipper se den sen. Startknappen är åter också.

Permalänk
Medlem

Varför endast videopresentation av nyheter som denna?
Orkar inte ödsla inte tid på sådant - skriv ut också, de flesta läser 5-10 gånger fortare!

Nej, W8 blir det inte här heller.

Visa signatur

Z87-PRO|4770K/NH-D14|24GB DDR3|EVGA780ti|120GB Samsung840|W7x64
P6X58D-P|I7-950/NH-U12P|24GB DDR3|HD5870|128GB Samsung830|W10x64
Clevo W110ER|i7-3632QM|16GB DDR3|GT650M|250GB Samsung840Pro|W7HPx64
M4A79XTD EVO|Phenom X4 965/Thermalright HR-01 Plus|12GB DDR3|HD5450|60GB Vertex2|W7Pro x64

Permalänk
Medlem

WIN 7 FTW!

Permalänk

Förstår inte vitsen med W8, för huvudtaget, så finner ingen anledning att byta och förstår inte varför andra gör det.

Visa signatur

Asus 560ti 448 Core @ 950/1900/4400Mhz @ 1.30V , Intel 2500K, Noctua SE2, ASRock Z68 Extreme3, 8GB Vengance 1600MHz, 550 Silencio, 650W 80+ CM, 500GB WD 7200RPM. BenQ 2220HD.

Konsol: Xbox 360 @ 32" 720P Samsung.

Permalänk
Medlem

Kan ni göra en uppföljare som tar upp det du kommenterade som ex. sök funktionen har dom löst det eller är allt lika beta aktigt som på videon??

Permalänk
Medlem
Skrivet av albin749:

Kan ni göra en uppföljare som tar upp det du kommenterade som ex. sök funktionen har dom löst det eller är allt lika beta aktigt som på videon??

Även jag skulle vilja veta om problemen är lösta nu.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av G4S:

Behåll Windows 7 då

Så länge jag bara kan

Skickades från m.sweclockers.com