Går det att överklocka följade moderkort GA-P35-DS4 med C2D E6850 3.0GHz?

Permalänk

Går det att överklocka följade moderkort GA-P35-DS4 med C2D E6850 3.0GHz?

Hejsan,

Jag är helt ny på överklocknings området, men vill gärna lära mig i hopp om att det skulle "fräsha" upp min gamla dator.
Efter läst guiden om överklockning på denna webbsidan, kollade jag upp på webben om mitt moderkort klarade av att bli överklockat och fick blandat resultat.

Vissa säger att inte går att överklocka en 775 sockets Gigabyte Silentpipe GA-P35-DS4/FDD/500w med Core 2 Duo E6850 3,0GHz). Därför hoppades jag att få höra eller få mer vägledning om någon som har (eller haft) följde hårdvara och lyckats. Eftersom jag inte har råd för tillfället att köpa ny dator om det misslyckas grovt så vill jag hemskt gärna ha så mycket hjälp, tips och förslag som det bara går innan jag testar.

Detta är hur det står på orderlistan:

Moderkort: Extreme C2D (CentSV)/ORPC GA-P35-DS4/FDD/500w
Processor: CPU Core 2 Duo E6850 3,0GHz,4mb,1333Mhz,S775
Minnen: 2x RAM2048MB PC6400 DDR2 800Mhz.

Tack för all hjälp i förhand,

David.

Permalänk
Medlem

Givetvis går det att överklocka. Jag antar att du har originalkylaren dock, så du blir en aning begränsad om hur mycket du kan klocka.

Har haft just det moderkortet och det är ett bra överklockningskort.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Skrivet av lossah:

Givetvis går det att överklocka. Jag antar att du har originalkylaren dock, så du blir en aning begränsad om hur mycket du kan klocka.

Har haft just det moderkortet och det är ett bra överklockningskort.

Tack så mycket! Jag skall in för skaffa en bättre kylare för processorn borde inte var så dyrt.

Tack ännu en gång lossah!

Permalänk
Medlem
Skrivet av uberhasten:

Hejsan,

Jag är helt ny på överklocknings området, men vill gärna lära mig i hopp om att det skulle "fräsha" upp min gamla dator.
Efter läst guiden om överklockning på denna webbsidan, kollade jag upp på webben om mitt moderkort klarade av att bli överklockat och fick blandat resultat.

Vissa säger att inte går att överklocka en 775 sockets Gigabyte Silentpipe GA-P35-DS4/FDD/500w med Core 2 Duo E6850 3,0GHz). Därför hoppades jag att få höra eller få mer vägledning om någon som har (eller haft) följde hårdvara och lyckats. Eftersom jag inte har råd för tillfället att köpa ny dator om det misslyckas grovt så vill jag hemskt gärna ha så mycket hjälp, tips och förslag som det bara går innan jag testar.

Detta är hur det står på orderlistan:

Moderkort: Extreme C2D (CentSV)/ORPC GA-P35-DS4/FDD/500w
Processor: CPU Core 2 Duo E6850 3,0GHz,4mb,1333Mhz,S775
Minnen: 2x RAM2048MB PC6400 DDR2 800Mhz.

Tack för all hjälp i förhand,

David.

skaffa bättre kylare, lås pci-e porten och underklocka minnena till 667 mhz sen ökar du FSB'n till 400mhz så ska det bli liv i den igen! den borde landa på runt 3.8ghz då

Permalänk
Skrivet av Uvania:

skaffa bättre kylare, lås pci-e porten och underklocka minnena till 667 mhz sen ökar du FSB'n till 400mhz så ska det bli liv i den igen! den borde landa på runt 3.8ghz då

Wow, jag tackar! Jag funderade på att skaffa Antec KÜHLER Shelf som kylare. Men om du rekommenderar något annat eller andra minnen så anpassar jag mig. Tack ännu en gång! Ni är bäst här på sweclockers!

David