Hjälp! Grafikdrivrutinen slutat svara och har återställts. BF3

Permalänk

Hjälp! Grafikdrivrutinen slutat svara och har återställts. BF3

Beskrivning av mitt problem: När jag går in på en Battlefield server får jag vänta ett bra tag (2-3 min) på loading level fönstret sedan får jag upp ett fel medelande i nedre höger hörn som säger ''Grafikdrivrutinerna Slutat svara och har återställts. Grafikdrivrutinen Nvidia Kenel Mode driver 301.42 slutat fungera och har återställts''
Hela windows blir då fryst och blir tvungen att andvända alt-ctrl-del för att avsluta Battlefield.

Hårdvara: Geforce gtx-570, Sandybridge i7 2600 och 8 gig ram och ett ett ocz 700 watt nätaggregat.

Mitt Battlefield funkade felfritt till i maj i år.

De åtgärder jag provat är att ladda ner nya drivrutiner och att avinstalerat Battlefield manuellt och installerat det igen

När jag googlar på problemet får jag fram att mitt grafikkort antagligen är trasigt och måste bytas men jag kan spela alla andra spel än Battlefield utan problem så som WoW och HoN.

Hoppas ni har en lösning på mitt problem.

//Alvalander

Permalänk
Medlem

Hade samma problem på mitt förra kort. Ett GTX 470 Windforce. Hittade också massa olika svar efter googlat det. Många sa kortet ett trasigt. Jag installerade också om drivrutinen utan resultat. Däremot vid total ominstallation av Windows 7 så löste sig problemet.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Skrivet av AkUs:

Hade samma problem på mitt förra kort. Ett GTX 470 Windforce. Hittade också massa olika svar efter googlat det. Många sa kortet ett trasigt. Jag installerade också om drivrutinen utan resultat. Däremot vid total ominstallation av Windows 7 så löste sig problemet.

Det är bra att veta då jag var lite osäker om att det skulle lösa problemet, jag vill ju också inte omformatera datorn i onödan.
Ska vänta några dagar och se om det dyker upp någon annan lösning.

Men tack så mycket för svaret.

Permalänk
Medlem

Jag hade detta problem med Just Cause 2 med mina två GTX 570. Lösningen för mig var att klocka ner dom c:a 50MHz och samtidigt dra upp volten lite grann. Gjorde en profil i MSI Afterburner som jag bara satte igång just för JC2. 570 är ett törstigt kort, har du någon form av fabriksöverklockad modell?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Skrivet av TobX:

Jag hade detta problem med Just Cause 2 med mina två GTX 570. Lösningen för mig var att klocka ner dom c:a 50MHz och samtidigt dra upp volten lite grann. Gjorde en profil i MSI Afterburner som jag bara satte igång just för JC2. 570 är ett törstigt kort, har du någon form av fabriksöverklockad modell?

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för svaret!

Nej den är inte överklockat någonting. Det funkade att spela de första halvåret sen fick kortet bara för sig att sluta.

Permalänk
Medlem

När du avinstallerat dina drivrutiner hur har du gjort, via lägg till ta bort program i windows?

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Skrivet av lhffan:

När du avinstallerat dina drivrutiner hur har du gjort, via lägg till ta bort program i windows?

Yes, via kontrollpanelen lägg till och ta bort program.

Permalänk
Medlem

Skall finnas något tredjeparts program man kan andvända efter att man tagit bort via lägg till ta bort program ... Men där får någon annan fylla på för minns ej vad det heter. Det har hjälpt mig tidigare

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem
Skrivet av lhffan:

Skall finnas något tredjeparts program man kan andvända efter att man tagit bort via lägg till ta bort program ... Men där får någon annan fylla på för minns ej vad det heter. Det har hjälpt mig tidigare

Driversweeper?

Visa signatur

3600X + NH-D15 | 32GB DDR4 | MSI 1080Ti Gaming X | MSI X570 MPG | FOCUS GX 750W | MP600 2TB | Define 7 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av lhffan:

Skall finnas något tredjeparts program man kan andvända efter att man tagit bort via lägg till ta bort program ... Men där får någon annan fylla på för minns ej vad det heter. Det har hjälpt mig tidigare

Driver sweeper.
Jag har samma problem med mitt fabriksöverklockade 570. Löste det genom att dra ner Core clock till 732 Mhz, alltså samma som referensmodellen. Om jag velat hade jag istället kunnat dra upp volten lite. Ladda ner msi Afterburner och kolla vad ditt är inställt på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeeWee90:

Driversweeper?

Låter bekant men har för mig att det har kommit en efterföljare

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk

Installera senaste bios och chipset drivrutiner för ditt moderkort.