Permalänk
Medlem

Dator fryser och startar om

Hej alla!

När jag spelar WoW så fryser min dator efter ett tag och startar om. Tänkte första gången att de va en bug, men sen har det hänt varje gång.
Har testat med flera andra spel och då händer inget.

Men fortfarande orolig för att det det kan va grafikkortet..

Det ligger på 65 grader när datorn stänger ner sig, trodde inte det va så farligt högt?

Hoppas nån kan ha nån ide om va det kan bero på.

Tack

Permalänk
Medlem

Du har inte funderat på att det kan va prollen också?

Permalänk

Kolla CPU tempen. Inget är överklockat?

Visa signatur

|Intel 3770k 4.4GHz Offset OC| Cooler Master Storm Trooper | 2x Sapphire Vapor-X 7970 3Gb CrossfireX OC:1110/1500 | ASUS Maximus V Formula | SSD Samsung 830 128 | Gb Seagate 1TB HDD @7200rpm | Fractal Design 1000w | 2x4GB Corsair Vengeance DDR3 @1600MHz | CPU Kylare: Phanteks Ph-Tc14pe |

Permalänk
Medlem

Prollen?

CPU'n ligger i load omkring 50-58 grader så tror inte det är den.

Som sagt så händer det inte med några andra spel, bara WOW.

Men 64 load på GPU är väl inte för högt?

Permalänk
Medlem

jag hade det där problemet förut och det visade sig vara hårddisken. typ en liten sektor som var paj tror jag.jag bytte min på garantin men det finns väl program som lagar och hoppar över just den sektorn där disken är paj? Gyp diskcheck...jag gissar bara men testa lägg wow på ett usb eller bärbar hårddiak. Det funkade för mig då.

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem

Tack, ska prova efter jobbet. Men är det nån som kan utesluta GPU'n åt mig, 64 grader är väl inte för högt för GTX560 Ti?

Eventuellt nån som har några andra ideer jag kan testa när jag kommer hem?

Och om det skulle va hardware relaterat så skulle väl mer än bara WoW crasha?