Svenska indie-spel i gemensamt paket på Steam

Permalänk
Melding Plague

Svenska indie-spel i gemensamt paket på Steam

Den svenska spelscenen hamnar i rampljuset när Steam inleder en kampanj med tio indie-titlar till reducerat pris, vissa mer kända än andra.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Indie- spel kan vara riktigt najs alltså.

Har rätt många själv efter humblebundels
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Inaktiv

Steam är livsfarligt för plånboken!

Permalänk
Medlem

Köpte igår! Vill att flickvännen ska börja spela lite spel men hon klagar på att jag sätter henne på för svåra spel. Så köpte detta pack som hon kommer att få prova

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Känns lite som man borde köpa detta för att stödja mindre svenska spelutvecklare!

Permalänk
Medlem

Köpte igår. Jag har tidigare sneglat på "The Ball" och varit intresserad. Bara "The Ball" kostar runt 10€ så att köpa hela paketet var en bra anledning tyckte jag.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

Noitu Love 2 och Lead and Gold: Gangs of the west ser riktigt bra ut!

Edit: Köpt!

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

Tror att Lead & Gold är det enda spelet i paketet jag har, så det här kan vara värt.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Avstängd

Om man gillar indiespel ska man kolla på Humble Indie Bundle och Desura.

Permalänk
Medlem

INSTABUY!

Permalänk

Ska man slå till?
Steam gör mig fattig :/

Permalänk
Medlem

Detta gillar jag, kommer bli ett köp. Synd att man har lead and gold redan...

Permalänk

Lite kul, dock märker man att man inte är så hemma på indiescenen när man inte spelat ett enda spel, och bara hört talas om ett av dem.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Lite kul, dock märker man att man inte är så hemma på indiescenen när man inte spelat ett enda spel, och bara hört talas om ett av dem.

Då känner du till mer än mig Kanske ska köpa för att testa på att spela lite indie-spel-

Permalänk
Medlem

Kul, men konstigt att Amnesia: The Dark Descent inte är med, ett av de mest kända och framgångsrika svenska indiespelen.

Edit: Och Magicka så klart.

Permalänk

köper på direkten när jag kommer hem jag.. annars är ju steam i mobilen nice men har så fasligt långsamt internet just nu ):

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Blir ett köp endast för att stödja de svenska utvecklarna. Sen om de är bra så är det bara en bonus

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Självklart köp :=)

Permalänk
Medlem

Som många redan konstaterat: Ett givet köp!

Synd bara att man inte fick extra kopior av dem man redan hade. Brukar alltid vara uppskattat att skicka oväntade spel till vänner utan förvarning.
Men men, man kan inte få allt, och jag stöder mer än gärna svenska indieutvecklare!

Visa signatur

[ Derp ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murloc:

Kul, men konstigt att Amnesia: The Dark Descent inte är med, ett av de mest kända och framgångsrika svenska indiespelen.

Amnesia har varit med i så många steamreor och olika indie-bundles att de kanske vill vara utanför. De flesta som köper den här typen av paket har troligtvis redan 2-3 kopior av spelet.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Skrivet av z2k:

Som många redan konstaterat: Ett givet köp!

Synd bara att man inte fick extra kopior av dem man redan hade. Brukar alltid vara uppskattat att skicka oväntade spel till vänner utan förvarning.
Men men, man kan inte få allt, och jag stöder mer än gärna svenska indieutvecklare!

Unda om detta går att lösa på något sätt? Eller har du redan kollat upp det?

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Då känner du till mer än mig Kanske ska köpa för att testa på att spela lite indie-spel-

mjo, har hört talas om lead and gold, tror att det är något med vänstern-stuk, ungefär allt jag vet xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Vad grymt! Finns bara paketet i Linuxversion såsom humble bundle så köper jag direkt!

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

Konstigt att inte Magicka finns med.

Edit: Finansierat av Paradox, jag är dum.

Permalänk
Medlem

Har för mig att magica finansierades av paradox, så det är inte så indie om man definierar indie som icke-betalt-av-ett-förlag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av discodns:

Unda om detta går att lösa på något sätt? Eller har du redan kollat upp det?

Köpte packet igår och fick en notis i "kassan" som informerade om detta. Har inte undersökt närmare dock.

Visa signatur

[ Derp ]

Permalänk
Inaktiv

limbo är ju bästa indie

Permalänk
Medlem

Spelet Lead and Gold - Gangs of the Wild West. Ligger i spellistan som en Beta är det korrekt? Får nämligen felmeddelande när jag försöker start spelet.

"Fatal Error"

"Not subscribed( do not own the game ). Buy ?!

Permalänk

† Note: You already own the following items in "Swedish Indie Pack". You will not receive extra copies of these items when you complete this purchase:
Lead and Gold: Gangs of the Wild West

Så inga extra copies !

Permalänk
Medlem

Harvest: Massive Encounter verkar sjukt intressant... jag älskar tower defence spel, jag älskar samlar spel och jag älskar djupa spel... ett självklart köp!

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |