Fristående Dayz kan komma till konsol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scepticer:

1. Analyserar man kärnan av spelupplevelsen i DayZ så handlar det om att planera, tänka smart, långa spelsessions, stor tidsinvestering, smyga, klura, etc... Jag har svårt att se ett sånt koncept slå i soffan och konsollvärlden. Samtidigt skulle en "snällifiering" för konsollanpassning förmodligen döda konceptet.

Allt det här med soffspelande kommer från nerdummade PC portar. Konsolspelarna har alltid förknippats med den asiatiska marknaden där våld, utmaning och pussel ligger till vardags.
Konsolspelarna får lagom mycket våld med spel som God of War 3 och bra med utmaning i spel som Demon Souls medans PC spelarna sitter på nerdummade spel som Diablo 3 och Starcraft 2 och knappt något bra spel med våld som ens skrämmer en 3 åring.
Direkt när den förenklade uppföljaren till Demon Souls (Dark Souls) släpptes till PC så började många spelare klaga på att det var för svårt.

Personligen tycker jag inte DayZ passar till konsol men jag ville utveckla skillnaden.

Onödig formulering
Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Ignostic:

Är det därför det alltid finns aimhelp till konsolspel men inte till pc?
Föredrar helt klart att spela utan handikapp på pc

Skickades från m.sweclockers.com

"Aimhelp", stör mer för mig än det hjälper men antar väl att det är standard för att det är oftast "svårare" att använda handkontroll än mus eftersom mus är mer exakt och du får mer kontroll...

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad och inlägg redigerade*

Skrivet av Reglerna:

§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.

Som det står skrivet: det finns ingen anledning att börja hetsa upp stämningen i diskussionen. Håll er sakliga; har ni argument för er sak så kommer de överleva utan att likna någon annan användare vid något mindre bra.

Vill ni diskutera stavning, språkregler, uttal och annat så är detta ej rätt tråd. Vill ni reda ut det just i DayZ-fallet så är ni välkomna att starta en tråd om det i Arma- och DayZ-forumet, fortfarande med väldig hänsyn tagen till ovanstående regel.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk

NES, SNES, Megadrive, GameCube det var konsoller som hade konsolspel. Dagens konsolspel tar spel till synes gjorda för en PC men dummar ner spelen till ospelbarhet. Var och när gick det snett? Usch. Må konsoller dö en ond bråd död.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av flashen:

Ett företag som vill tjäna pengar, omfg?

Vadå, en Sovjetisk 5-årsplan för datorspel vore väl inte så illa.. eller?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||