Dark Rock PRO 2 - CPU Kylare, passar till vengeance minnen? (Ej low profile)

Permalänk
Medlem

Dark Rock PRO 2 - CPU Kylare, passar till vengeance minnen? (Ej low profile)

Det är så att jag funnderar på att beställa Be Quiet CPU Cooler Dark Rock PRO 2, till min dator.
Men jag är inte säker på om det kommer passa eftersom att jag kör med vengeance minnen som ej är low profile.
Så jag funderar på om det är någon som vet om det skulle passa?

Datorchassi: R2
Moderkort: Z68 Extreme3 Gen3
Raminnen: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE så det är ej low profile.

Så ja det jag vill stoppa i är Be Quiet CPU Cooler Dark Rock PRO 2 och vill veta om det kommer funka i min dator om någon vet med plats pga raminnen.

Visa signatur

Main: MSI X470 Gaming Plus | Ryzen 5 2600 3.85Ghz | 16GB 3000Mhz | GPU: GTX 1070 @ Core 2101Mhz / Mem 4608Mhz |

Permalänk
Medlem

Jag har en Dark Rock Advanced, varianten med en fläkt. Jag fick inte plats med den på mitt z68-kort med Vengeance-minnen. Jag fick sätta fläkten på "baksidan", dvs samma sida som i/o-plåten för att det skulle passa. Dock är Dark Rock Pro bredare så jag tror inte det hjälper att flytta fläkten. Så min gissning är nej.

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk

Om du inte är rädd av dig eller extremt klumpig är det en enkel sak att plocka bort de högst kosmetiska flänsarna från stickorna. De sitter bara med lite typ dubbelsidiga häftkuddar som var rätt enkla att dra bort och rulla bort från kretsarna.

Permalänk
Medlem

Tror jag ska försöka mig på att hitta någon som vill byta, känns som ett enklare val

Visa signatur

Main: MSI X470 Gaming Plus | Ryzen 5 2600 3.85Ghz | 16GB 3000Mhz | GPU: GTX 1070 @ Core 2101Mhz / Mem 4608Mhz |

Permalänk
Medlem

jag har själv en drp2 o det är lite utrymme men jag vågar inte säga om det kommer funka för dig.... dock riktigt bra kylare:D