hur stor mellanrum mellan två arctic Accelero Xtreme?...

Permalänk
Medlem

hur stor mellanrum mellan två arctic Accelero Xtreme?...

Hej swec

Tänkte kolla med er om någon visste hur mycket mellanrum det är mellan två Accelero Xtreme
i sli/crossfire( två lediga pci slots mellan korten, 1=gpu 2,3=lediga och 4gpu)

Varför undrar jag, det är för att kolla om det fanns möjlighet att ha bakplate på korten med kylaren på..
Vilka mått ha fläktarna? Kanske byta fläktarna till något tunnare?

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

hmmm jag kanske inte var så tydlig, men det jag undrar är om man kan ha bakplate på två gpuer med kylaren arctic accelero xtreme.. någon med erfarenheter av kylaren arctic accelero xtreme i sli eller crossfire

tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

Hej swec

Tänkte kolla med er om någon visste hur mycket mellanrum det är mellan två Accelero Xtreme
i sli/crossfire( två lediga pci slots mellan korten, 1=gpu 2,3=lediga och 4gpu)

Varför undrar jag, det är för att kolla om det fanns möjlighet att ha bakplate på korten med kylaren på..
Vilka mått ha fläktarna? Kanske byta fläktarna till något tunnare?

Tacksam för svar

Det är 3st 92mm fläktar, och de är 34mm djupa. Om du byter mot 3st standard 25mm tjocka så tjänar du 0,9cm iaf:)
Backplate ska inte krångla vad jag vet, sålänge den är "offset" från kretskortet, då brickan som låser kylaren sticker ut
en bit från kortet. Tänk på att om du ska byta ut fläktarna att det är inte säkert att ditt kort vill starta utan VGA-PWM
eller VGA-3pin inkopplat. Så en adapter och en förgrening till 3st fläktar rekommenderas. Lycka till.

Visa signatur

|NZXT H440 Black |GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 8x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,0GHz)|Corsair RM750x| ADATA SSD PREMIER 256GB + Samsung 850 EVO 500GB |Corsair H110i|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

hmmm jag kanske inte var så tydlig, men det jag undrar är om man kan ha bakplate på två gpuer med kylaren arctic accelero xtreme.. någon med erfarenheter av kylaren arctic accelero xtreme i sli eller crossfire

tacksam för svar.

Det är oftast rekommenderat att använda referensmodeller eller kort med radialkylare när 2 kort används.
Annars skulle jag rekommendera god ventilation i chassiet.

Visa signatur

|NZXT H440 Black |GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 8x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,0GHz)|Corsair RM750x| ADATA SSD PREMIER 256GB + Samsung 850 EVO 500GB |Corsair H110i|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deaflong:

Det är 3st 92mm fläktar, och de är 34mm djupa. Om du byter mot 3st standard 25mm tjocka så tjänar du 0,9cm iaf:)
Backplate ska inte krångla vad jag vet, sålänge den är "offset" från kretskortet, då brickan som låser kylaren sticker ut
en bit från kortet. Tänk på att om du ska byta ut fläktarna att det är inte säkert att ditt kort vill starta utan VGA-PWM
eller VGA-3pin inkopplat. Så en adapter och en förgrening till 3st fläktar rekommenderas. Lycka till.
Det är oftast rekommenderat att använda referensmodeller eller kort med radialkylare när 2 kort används.
Annars skulle jag rekommendera god ventilation i chassiet.

hmm aha ok tack så mycket för informationen och jag som har tänkt byta till 92x10mm fläktar ^^ men låter bra ändå med 0,9 mellanrum, hmm nej det är två hd5850 & gtx460 som ska kylas till is ;D och de har refernskylare så lite störande under spel även surf :/ och vill höja klockerna lite också ;D och korten har inga bakplate så jag tänkte antingen köpa eller göra egna bakplates.
ang strömmen så lär det lösa sej
god ventilation tror jag att jag har