"Kan inte hitta den angivna modulen."

Permalänk
Medlem

"Kan inte hitta den angivna modulen."

Jag har nyss köpt ett nytt Geforce GTX 560 Ti Hawk. Och jag tänkte att jag skulle installera lite drivrutiner. Så jag gick in på både nvidias hemsida, och MSIs hemsida. Först laddade jag ner Win7 64bit version 301. Den funkade inte.
Och sedan laddade jag ner Version 306 från Nvidia. Den funkade inte heller.
Får först upp en ruta att "sfc.dll saknas på datorn" och sedan "Det går inte att hitta den angivna modulen."

Skulle vara VÄLDIGT tacksam för hjälp och svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzpikeen:

Jag har nyss köpt ett nytt Geforce GTX 560 Ti Hawk. Och jag tänkte att jag skulle installera lite drivrutiner. Så jag gick in på både nvidias hemsida, och MSIs hemsida. Först laddade jag ner Win7 64bit version 301. Den funkade inte.
Och sedan laddade jag ner Version 306 från Nvidia. Den funkade inte heller.
Får först upp en ruta att "sfc.dll saknas på datorn" och sedan "Det går inte att hitta den angivna modulen."

Skulle vara VÄLDIGT tacksam för hjälp och svar.

Minns att jag läste om ett någon som hade ett likadant problem som du, har för mig att det var något som var avslaget i bios eller att kortet var defekt..

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Medlem

Hur gör man då? Det går att öppna spel, datorn fungerar också. Men dock så är typ texten "skurrig/suddig". Och det går inte att installera någon ny drivrutin än den på skivan.

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Om det är sfc.dll som är problemet, så
Borde det väl fungera att formatera datorn. Sedan installera drivrutinerna igen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zzpikeen:

Om det är sfc.dll som är problemet, så
Borde det väl fungera att formatera datorn. Sedan installera drivrutinerna igen?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det borde gå men du bör innan du försöker, uppdatera hela systemet genom Windows Update fullt ut.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Okej, om allt är installerat så är det smart att formatera?
Eller det kanske går att ladda ner sfc.dll igen?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zzpikeen:

Okej, om allt är installerat så är det smart att formatera?
Eller det kanske går att ladda ner sfc.dll igen?

Nej, det jag menar är att om du väljer att formatera/ominstallera så bör du inte testa att installera grafikdrivisar förrän du fullt ut installerat alla windows uppdateringar från WU. (Windows Update).

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Det löste sig! Vi formaterade datorn och nu funkar allting. Tack ändå för all hjälp.