Permalänk
Medlem

Vilket GTX 670 med 4 gb

Jag vill ha ett grafikkort med 4gb.Men vet inte vilket jag ska ha.Men det ska vara svalt kort och bra prestanda.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=761094

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=752229

Kasnske dom här.Snabba svar tack

Permalänk
Medlem

Edit: jag skulle ha valt asus, men ifall du i framtiden vill kunna köra SLI så borde du ta EVGA för att asus kortet tar upp 3 slots

Visa signatur

Hejhoppsan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quinz:

Edit: jag skulle ha valt asus, men ifall du i framtiden vill kunna köra SLI så borde du ta EVGA för att asus kortet tar upp 3 slots

670 versionen av Asus kylare tar endast upp 2 slots. Är 680 och AMDs 7900 serie som tar upp 3 slots.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Okej tack så mycket :).jag vill ha ett med 4gb kanske kan maxa spel några flera år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredzon:

Okej tack så mycket :).jag vill ha ett med 4gb kanske kan maxa spel några flera år

Just att grafikkortet har 4 GB vram har dock inget mer hur det kan " maxa " Spel eller inte. Högst troligen så kommer inte grafikkortet att hänga med ändå när man använder minnet fullt ut. Men det kanske inte va så du menade.

Visa signatur

Imac 27" Retina 5k | 3x Dell P2715Q | Intel i7- 3820 @ 4.3 Ghz | Asus P9X79 DELUXE| G.Skill 24GB | Corsair HX 850W | EVGA GTX 1080 TI SLI | EVGA GTX 460 | Fractal Design Define R4 | Vortex POK3R RGB MX Nature White | W 10 Pro 64-bit | Arch Linux

Permalänk
Medlem

Okej.men ska jag ha 2 GB eller 4 GB ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredzon:

Okej.men ska jag ha 2 GB eller 4 GB ??

Ska du köra sli 4gb annars 2gb

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredzon:

Okej.men ska jag ha 2 GB eller 4 GB ??

ska du spela på en skärm ta 2GB. ska du spela på 3st skärmar eller fler 4GB

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Ska inte köra SLI.Är det bara värt att ha 4GB med SLI ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredzon:

Ska inte köra SLI.Är det bara värt att ha 4GB med SLI ?

Ett kort klarar inte av spel på så höga inställningar att mer än 2gb kommer behöver, 4gb är 800kr i sjön ungefär.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Okej tack för bra svar :).ska köra singel kort.Men kommer helst kö på en skärm.men kommer kanske prova med två skärmar.men det är inte värt att köpa ett grafikkort med 4GB som är ett kort ?

Permalänk
Medlem

Men om jag ska ha 1 skärm som jag spelar på och en som jag kan se mina tempratuer på grafikkortet och tempraturen på Core Temp t.ex. Vad tycker ni då ?

Permalänk
Medlem

2GB modellen sålänge du inte ska köra SLI eller på flera skärmar. Om spelar på en skärm och visar tempraturer på 1 skärm till så behövs inte mer än 2GB.

Visa signatur

Imac 27" Retina 5k | 3x Dell P2715Q | Intel i7- 3820 @ 4.3 Ghz | Asus P9X79 DELUXE| G.Skill 24GB | Corsair HX 850W | EVGA GTX 1080 TI SLI | EVGA GTX 460 | Fractal Design Define R4 | Vortex POK3R RGB MX Nature White | W 10 Pro 64-bit | Arch Linux

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fredzon:

Okej tack för bra svar :).ska köra singel kort.Men kommer helst kö på en skärm.men kommer kanske prova med två skärmar.men det är inte värt att köpa ett grafikkort med 4GB som är ett kort ?

Skrivet av Fredzon:

Men om jag ska ha 1 skärm som jag spelar på och en som jag kan se mina tempratuer på grafikkortet och tempraturen på Core Temp t.ex. Vad tycker ni då ?

Då är det lönt att skaffa sig ett 2gb kort isället för 4gb.

Permalänk
Medlem

Okej tack för alla svar

Permalänk
Medlem

Men kommer ett GTX 670 med 2GB räcka länge och maxa många spel som nästa år ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredzon:

Men kommer ett GTX 670 med 2GB räcka länge och maxa många spel som nästa år ?

Ja, det kommer räcka.

Visa signatur

Hejhoppsan