Permalänk
Medlem

Ny CPU kylare

Hej!

Dags för att slänga ut min noctua dh14 då den inte får plats med mitt nya grafikkort o högre minnen.

Alla tips är välkomna, dock vill jag hålla ner priset en aning då 4000:- kändes saftigt på grafikkortet

Mina funderingar är
Antec Hühler h2o 620
corsair cooling hydro h60
corsair cooling hydro h40

Står skillnad på dessa? naktelar/fördelar?
Tar imot alla förslag!

/Hagge

Visa signatur

CPU: I5 6600K | Kylning: be quiet! Pure Rock | GPU: ASUS 1070 ROG STRIX DC3 OC | RAM: Corsair 16GB DDR4 | Moderkort: MSI Z170-A PRO | PSU: EVGA Supernova G2 750W | SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB | Lagring: WD Blue Low Power 2TB | Chassi: Phanteks P400
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Medlem

har läst de, får egentligen inte ut så mycket info där... Jag vet 620 kör med gummislangar vilket kan vara bra då dom är flexibla men risk för avdunstning och att corsairs fläkt inte är toppen. Så skriv gärna era egna erfarenheter av liknande kylare eller en vanlig luftkylare! Som sagt, all info uppskattas

Visa signatur

CPU: I5 6600K | Kylning: be quiet! Pure Rock | GPU: ASUS 1070 ROG STRIX DC3 OC | RAM: Corsair 16GB DDR4 | Moderkort: MSI Z170-A PRO | PSU: EVGA Supernova G2 750W | SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB | Lagring: WD Blue Low Power 2TB | Chassi: Phanteks P400
Citera för svar

Permalänk
Rekordmedlem

Jag har en h60 och den har fungerat bra, den är tyst men inte lika tyst som att köra passivkylning, jag kommer inte ihåg vilken fläkt jag kör med, har en massa olika mest schyte o sharkoon och försöker alltid köra med så lite fläkt som bara är möjligt, helst utan och så nära maxtemp som går, har inte provat den mot andra liknande kylare men den gör jobet och datorn har inte kraschat pga överhettning av cpun när man kört värmetestning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Cooler Master V8, har den och den kyler utmärkt! 40 grader efter några timmars bf3-lir, och 46 grader efter en timme i Prime95!
Den klarar även av Vengeance-minnen, 4st.

Sen ser de bra ut också!

Visa signatur

Insert funny joke here