Helgläsning: SweClockers moderatorer leder satsning på spelservrar i forumet

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Jag blev sugen på att köpa BF3 efter att ha läst detta. Hur ska man gå tillväga, behöver man det där premium grejen med alla dlc etc eller räcker det med vanilla?

Om du köper Premium får du alla expansioner. För tillfället kör vi endast kartor från Armored Kill på servern, så det räcker inte med vanilla i nuläget. I framtiden kommer vi troligtvis även köra kartor från vanilla.

Permalänk
Avstängd

Är det bara jag som ser fram mest emot End Game med 2-hjuliga motorcyklar?!

Permalänk
Medlem

Trevligt att Sweclockers medlemmar och moderatorer spelar tillsammans så mycket. Synd att det inte är nått spel jag spelar.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Moderator
Moderator

Ny rapport från insatsstyrkan!

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Tigerhamster:

Det här är definitivt något jag ska testa när saker och ting lugnar ned sig nog att jag kan sitta och spela. Så man får hoppas att de håller sig uppe.

Vi kommer att finnas i någon form, det lovar jag. Det enda osäkra är BF3 servern som drivs av donationer, övriga är ju icke licenskostnadsbeglagda.

Skrivet av mattias_gbg:

Vore ju kul om det spred sig till lite andra spel med, t,ex Blacklight Retribution
http://www.youtube.com/watch?v=M4w8tvNJURo&feature=youtu.be

Skriver upp det på önskemålslistan för framtida diskussion.

Men vi lirar många fler, mumble är en mötesplats där du kan hitta folk som lirar ALLT.

Skrivet av TheGiant:

Efter ha läst detta blir man nästan sugen på att hoppa in på servern...fast hardcore...tror inte det;)

Se ovan det finns andra spel också. Vi kommer även att köra events där man kan få prova andra inställningar, SweCore till exempel.

Skrivet av Bakgrund:

Undra om man ska investera bf3... har inte tyckt att det verkat så roligt, men ett försök kan man ju allt ge det.

Du är välkommen, tänk dock på att vi kör med expansioner.

Skrivet av ElonB:

Ska se till att det doneras servrar när nya serverhallen står klar. Dock ej färdig förns 2013 =/

Kontakta mig gärna med mer detaljer.

Skrivet av candyraver:

Denna gången har jag iaf bookmarkat servern Ska lätt joina oftare.

.. Och kanske också mumble men det känns sjukt pinsamt att snacka med fjortisar när man är 30+ men antagligen är de ingen som bryr sig

Snack, jag är 30+ själv! Och helt rätt, vem bryr sig? Vi ska ha kul!

Vi har gubbkanaler också, om man vill sitta med gubbarna.

Skrivet av toffmeister:

Får hoppa in på mumble nån kväll tror jag..har inte haft någon å lira bf3 med

Varmt välkommen!

Skrivet av Zakalwe:

Dags att köpa BF3, med andra ord.

Tänk på expansionerna, vi kör ju med allt när AK är över. Det är inte spikat men det är vad jag tror...

Skrivet av Sears:

Gillar starkt att ni använder Mumble (open source FTW).

Kanske kommer joina för lite DayZ eller CS:GO någon gång

Välkommen! Vi var väl sisådär 20+ pers igår som lirade dayz på mumble! Fem på CS:GO så där kan vi bli fler.

Skrivet av Matheeeew:

Kan bara hålla med om att det är ett fantastiskt initiativ detta. Jag önskar jag hade mer tid till spelande men studier och flickvän tar ut sin rätt. Kommer dock försöka göra min debut på mumble någon gång i helgen och fortsätta titta in frekvent.

Tar med största glädje ett par matcher på Sweclockers server för Call of duty 4, även om intresset för denna klassiker verkar vara ganska svalt....

Tack! Välkommen in på mumble.

COD4 finns det eldsjälar som lirar men vi har inte möjligheten att konstant fylla alla server vi har på listan, vi ger er möjligheten att spela på dem men behöver också er hjälp att starta upp dem på ett bra sätt.

  1. Posta gärna en stund innan i serverns tråd eller i den allmänna server diskussions tråden att ni tänker lira.

  2. Inkludera klockslag.

  3. Försök återkomma till samma tidpunkt andra dagar.

  4. Stäm träff med andra spelare.

  5. Håll avtalad tid så ni slipper sitta en efter en i uppstartsläge.

Skrivet av trattjaevel:

Tycker swec ska fixa en egen DayZ server och bara ge ut lösenord till medlemmar så vi slipper fuskare och alt+f4 folk iaf..

Vem vet vad framtiden håller...? DayZ är med på önskelistan, vi har tjugo pers varje kväll som lirar!

Skrivet av PapaEcho91:

Är gärna på och lira Dota 2 om någon är sugen?

Hoppa in på mumble, fråga gärna folk men framförallt kan man hoppa in i kanalen "söker spelare" och skapa en tillfällig underkanal "söker Dota 2 spelare" så hittar du nog folk fort. Känner minst tre som hänger på mumble och spelar det.

Skrivet av HElephant:

Får ta och skaffa CQ och AK. Blev sjukt sugen att spela AK efter att ha sett hur gött det är i eran fina video :')

Välkommen, vi har haft flera roliga special grupper! "Javelin squad!", "Igla squad!", etc..

Skrivet av Bjebbosten:

Tråkigt spel men kul att sweclockers har server plus att det går bra !

Skrivet av Scirocco:

Trevligt att Sweclockers medlemmar och moderatorer spelar tillsammans så mycket. Synd att det inte är nått spel jag spelar.

Dold text

Vi lirar fler spel tillsammans än vi har servers, det gemensamma är mumble och att hitta roliga spelkompisar!

Ps: Var bortrest i helgen, därav att jag inte kunnat svara.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Välkommen! Vi var väl sisådär 20+ pers igår som lirade dayz på mumble! Fem på CS:GO så där kan vi bli fler.

Inte för att jag har något av spelen dock D:

Kommer nog införskaffa CS:GO snart i alla fall.
Sedan blir det nog att vänta på DayZ standalone för mig. Verkar roligare än modden då den är något opolerad

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Sears:

Inte för att jag har något av spelen dock D:

Kommer nog införskaffa CS:GO snart i alla fall.
Sedan blir det nog att vänta på DayZ standalone för mig. Verkar roligare än modden då den är något opolerad

DayZ i standalone kommer nog att bli väldigt roligt, ett givet köp.

Men kom gärna in på mumble ändå, vi lirar ju fler spel. Blir lite SC2 ikväll för mig varvat med att hålla ett öga på serverna.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

vilken server har bilder på gothbrudar?

Permalänk
Medlem

Vad säger regler om ålder?? Spelar det någon roll hur gammal man är?

Permalänk
Moderator
Moderator

*ett inlägg borttaget*

Moderering kommer inte att diskuteras i forumet.

Skrivet av lunkas:

Vad säger regler om ålder?? Spelar det någon roll hur gammal man är?

Det spelar ingen roll, så länge man kan bete sig som folk.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers