Permalänk
Medlem

Problem med 660TI

Hej!

Köpte ett ASUS 660 TI för ett par dagar sedan, det funkade bra ca 2 dagar sen vet jag inte riktigt vad som hände....

Det som händer är att Datorn ändrar upplösningen tilll 800x600 och jag kan inte använda Displayporten utan måste använda HDMI eller VGA.
De jag har gjort för att få allt att funka igen är att installera om drivrutinerna för grafik kortet vilket blir ganska jobbigt när man måste göra det varje gång man startar datorn.....

OS: Windows 7 Home 64bit
CPU: i5 2500k
Grafik: http://www.inet.se/produkt/5409600/asus-geforce-gtx-660ti-204...

EDIT: När jag startar datorn efter att den har varit avstängd ett tag så visar den bara på en skärm med 600x400 tror jag det stod i upplösning. Det jag måste göra är att gå in och ändra så att den inte bara visar på "skräm 2" utan att den ska utvidga på båda skärmarna....

Och behöver inte installera in drivrutinerna varje gång längre....

Permalänk

Liknande problem med ASUS GTX 660 Ti

Plockar ihop en burk med bl.a. Nedanstående delar, och när jag startar upp datorn så får jag bild genom grafik kortet både på HDMI och DVI uttagen. När jag sedan försöker installera drivisarna så dör bilden. Kan nämna att det inte går att ändra upplösningen under tiden jag försöker installera alla program.

Tips mottages....

Visa signatur

ASUS P8 Z77-V LX
Core I7
ASUS GTX669 Ti
Intel SSD

Permalänk

Problem med ASUS GTX 660 Ti

Skrivet av MindLessDucK:

Plockar ihop en burk med bl.a. Nedanstående delar, och när jag startar upp datorn så får jag bild genom grafik kortet både på HDMI och DVI uttagen men i riktigt dålig upplösning. När jag sedan försöker installera drivisarna så dör bilden. Kan nämna att det inte går att ändra upplösningen under tiden jag försöker installera alla program.

Tips mottages....

Bytte tillbaks till mitt gamla grafikkort, installerade om och direkt rullade grafiken igång med 1929X1080. Både kort och skärm kändes igen av systemet, vilket det inte gjorde med mitt GTX 660 Ti.

Visa signatur

ASUS P8 Z77-V LX
Core I7
ASUS GTX669 Ti
Intel SSD