Permalänk
Medlem

Kan inte aktivera SLI

jag spela innan idag och såg att bara de ena kortet som jobba. de är två st evga 550 Ti. de ena kort var på runt 70 grader och den andra runt 35-40 grader bara.

Jag har försökt att aktivera de i navida Control panel men då är nåt program som heter ccsvchst.exe som är igång. jag har inte en aning vad de är för nått har provat att starta in datorn för att se om de hjälpte men icke sa Nicke.

har även provat att koppla bort den andra skärmen för se om de funkar men nej de funkar inte.

nån som vet hur man ska göra ???

mvh Nille

Permalänk
Medlem

leta upp programmet it aktivitetshanterarens minneshantering och avsluta sen prova aktivera sli igen

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem
Skrivet av nobleman:

jag spela innan idag och såg att bara de ena kortet som jobba. de är två st evga 550 Ti. de ena kort var på runt 70 grader och den andra runt 35-40 grader bara.

Jag har försökt att aktivera de i navida Control panel men då är nåt program som heter ccsvchst.exe som är igång. jag har inte en aning vad de är för nått har provat att starta in datorn för att se om de hjälpte men icke sa Nicke.

har även provat att koppla bort den andra skärmen för se om de funkar men nej de funkar inte.

nån som vet hur man ska göra ???

mvh Nille

Vad har du för moderkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av milla_66:

Vad har du för moderkort?

http://www.inet.se/produkt/1902092/asrock-970-extreme4

Permalänk
Medlem

Får du inte ordning på burken så är mitt råd ominstallation av system och drivrutiner.

Permalänk
Antielefant

ccsvchst är en del av Symantec/Norton Internet Security och det blockerar tredjepartsprogram från att göra förändringar i drivrutiner och systemregister - vilket är exakt vad du behöver kunna göra för att aktivera SLI.

Stäng av Internet Security (eller ställ in undantagen korrekt i det) så bör du kunna slå igång SLI.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync