Uppgradering av grafikkort!

Permalänk
Medlem

Uppgradering av grafikkort!

Hej alla kunniga!

Det är så att jag tänkte göra en liten uppgradering på mitt grafikkort och behöver era åsikter för att fatta ett beslut!

Jag har för tillfället ett ASUS GeForce GTX 560Ti 1024MB DirectCUII, som jag ska sälja till min flickvän då hon ska bygga egen dator, jag är nöjd med kortet och tycker det funkar bra. Jag spelar mest Guild Wars 2 nu, men händer även att jag spelar Skyrim, WoW och Dota 2!

Resten av hårdvaran för min dator är:
Intel Core i5 2500k 3,30ghz processor
8gb ramminne
2 ssd's a 120gb

Det jag då funderar på att köpa istället är ett ASUS GeForce GTX 660Ti 2048MB DirectCUII eller ASUS GeForce GTX 670 2048MB DirectCUII, vilken av dessa skulle ni rekommendera?

Permalänk
Inaktiv

GTX660 Ti om någon månad när priset gått ner ytterligare

Permalänk
Permalänk
Medlem

Om jag var dig skulle jag ge henne grafikkortet gratis. Brudar gillar sånt vet du On topic: 660-kortet duger gott och väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunatech:

Om jag var dig skulle jag ge henne grafikkortet gratis. Brudar gillar sånt vet du

Haha jag ger hon bra pris! har bara haft det i cirka 5 månader, så hon får det för 1000kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunatech:

Om jag var dig skulle jag ge henne grafikkortet gratis. Brudar gillar sånt vet du On topic: 660-kortet duger gott och väl.

Haha jag ger hon bra pris! har bara haft det i cirka 5 månader, så hon får det för 1000kr

Tackar! ska kika där lite också!

Permalänk
Skrivet av Lunatech:

Om jag var dig skulle jag ge henne grafikkortet gratis. Brudar gillar sånt vet du On topic: 660-kortet duger gott och väl.

Lyssna på han han vet vad han snackar om he he

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av Lunatech:

Om jag var dig skulle jag ge henne grafikkortet gratis. Brudar gillar sånt vet du On topic: 660-kortet duger gott och väl.

Ger du dom ett lillfinger...

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phastx:

Haha jag ger hon bra pris! har bara haft det i cirka 5 månader, så hon får det för 1000kr
!

Du har inte funderat på att köpa ett billigt grafikkort och gå en kurs i svenska grammatik istället?

ontopic: Varför inte köpa ett 7970 för samma pengar? Du spelar ju ändå inte bf3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse9292:

Du har inte funderat på att köpa ett billigt grafikkort och gå en kurs i svenska grammatik istället?

ontopic: Varför inte köpa ett 7970 för samma pengar? Du spelar ju ändå inte bf3.

Haha, jag tänkte inte så noga när jag svarade, utan jag skrev exakt det som dök upp i huvudet
Jag hade tänkt mig 2500 - 3500kr, och jag gillar GeForce och vill helst inte skaffa ett AMD kort.

Permalänk

Är det någon speciell anledning till att du tänker uppgradera, eller är det bara köpsuget som slog på nu när du kunde sälja ditt nuvarande till tjejen? Är du nöjd med kortet och inte tänkt börja spela några nya spel så varför inte bara köpa ett till 560 åt tjejen?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Är det någon speciell anledning till att du tänker uppgradera, eller är det bara köpsuget som slog på nu när du kunde sälja ditt nuvarande till tjejen? Är du nöjd med kortet och inte tänkt börja spela några nya spel så varför inte bara köpa ett till 560 åt tjejen?

Tänkte att det är lika bra att köpa nått lite bättre för att vara lite mer framtidsäker och eventuellt pressa ut lite mer FPS i WvWvW på GW2, ligger på stadiga 60 - 80 fps överallt med inställningar på high / ultra, men där kan det dippa ner till 15 biland :/

Sen så hon spelar endast Sims 3, LoL och WoW så ett 560 funkar hur bra som helst för de

Permalänk
Medlem

Ett Asus/Gigabyte 670. Håller inte budgeten, ta ett 660.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av Phastx:

Tänkte att det är lika bra att köpa nått lite bättre för att vara lite mer framtidsäker och eventuellt pressa ut lite mer FPS i WvWvW på GW2, ligger på stadiga 60 - 80 fps överallt med inställningar på high / ultra, men där kan det dippa ner till 15 biland :/

Sen så hon spelar endast Sims 3, LoL och WoW så ett 560 funkar hur bra som helst för de

Jo, menade inte att hon behövde ett bättre kort, undrade mer om du verkligen behövde det, för tror du inte att du behöver mer juice inom kort så är det bättre att vänta, då grafikkort snabbt sjunger i värde, så är nästan bäst att köpa när man behöver det

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dmr:

Ett Asus/Gigabyte 670. Håller inte budgeten, ta ett 660.

Okey, ett till poäng till 660Ti då

Skrivet av Lasergurka:

Jo, menade inte att hon behövde ett bättre kort, undrade mer om du verkligen behövde det, för tror du inte att du behöver mer juice inom kort så är det bättre att vänta, då grafikkort snabbt sjunger i värde, så är nästan bäst att köpa när man behöver det

Jo det är sant, men tänkte att då jag får en tusenlapp extra så slänger jag ut lite mer på ett nyt kort, men får se hur det blir

Permalänk
Medlem

Nu fick jag plötsligt ett nytt hinder i mitt val.. eftersom 670 är ute ur leken så upptäckte jag att det finns 2st versioner av 660ti, nämligen dessa:

http://www.inet.se/produkt/5409600/asus-geforce-gtx-660ti-204...
vs
http://www.inet.se/produkt/5409599/asus-geforce-gtx-660ti-204...

Är den men Borderlands 2 på köpet överklockad och därav ett bättre köp?

Sen såg jag detta kort, ASUS GeForce GTX 660 2048MB DirectCUII som också verkar finnas i 2 versioner:

http://www.inet.se/produkt/5409678/asus-geforce-gtx-660-2048m...
vs
http://www.inet.se/produkt/5409677/asus-geforce-gtx-660-2048m...

Så den nya frågeställningen är: Hur mycket bättre är 660ti jämfört med 660, och bör man köpa OC versionen?

Permalänk
Medlem

Hmm, upptäckte att Inet har helt slut på 660ti fram till slutet av oktober .. dom 2 modeller dom har ( 915 MHz och 967 MHz)
Men komplett har 4(!!) stycken olika modeller av 660ti, 915 MHz, 967 MHz, 1059 MHz och en till 1059 MHz för 50kr mer..

Dock så har dom bara den OC:ade med 967 MHz på lager, dom andra kommer inte heller in förrän på slutet av Oktober ..

Bör jag slå till på den som finns i lager hos komplett?

MvH Phast