Problem med ESXI installation

Permalänk
Medlem

Problem med ESXI installation

Hallo,
Detta är nog ett långskott men jag är så less på att det inte fungerar så jag provar ändå

Jag försöker att installera vmWare ESXi 5.0u1 på min gamla dator* från ett USB-minne som jag har skapat med UNetbootin (har även provat ett annat program med samma resultat). Installationen startar okej och man får upp en bootmeny där jag väljer ESXI Installer sedan börjar den att ladda en massa från USB minnet och man ser en gul progressbar i överkant i skärmen när den är klar så blir skärmen bara svart, ingen aktivitet på USB minnet eller på SATA disken ingen blinkande markör, inget!
Det som stör mig är att jag är 99% säker på att jag har kört ESXI 5.0 på den datorn förut, bara för att prova att mitt Realtek nätverkskort fungerade, och det gjorde det. Testar jag samma USB minne på min nya dator så funkar det galant förutom att den inte känner igen inbyggda nätverkskortet i den datorn.
Det jag har kollat i BIOS är att Virtualisering är på samt testat både med SATA IDE och ACHI läge och även testat SATA legacy mode vad nu det är men det är fortfarande samma problem. Jag har även testat med ESXI 5.0 utan update, men det blev samma... svart...

Jag kanske ska säga att jag bara har provat HDMI utgången mot en 32" tv men det tycker jag inte borde spela någon roll, det fungerar ju tills den laddat klart från USB-minnet.

Så frågan är, är det någon som har varit med om något liknande och löst det? Går det få ut nån logg på vad som kan ha gått snett? Finns det några options man kan köra när man starta installern som skulle kunna hjälpa?

* Intel Core i3 530
Gigabyte GA-H55M-UD2H
8GB RAM
HD Graphics (dvs. inbygga grafiken)
WD Scorpio Black 320GB
Intel Gigabit CT
Realtek RTL8111E

Permalänk
Medlem

VMware-VMvisor-Installer-5.1.0-799733.x86_64 finns ute som du skulle kunna prova med.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

min upplevelse är att esxi inte gillar realtek, ja kör 2 intel 1000 pro i min, testa vga porten

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

VMware-VMvisor-Installer-5.1.0-799733.x86_64 finns ute som du skulle kunna prova med.

Tack, ska genast prova men jag blir lite fundersam när jag testade det verkar ju kommit ut den 10e jag testade nog 8e el. 9e.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

min upplevelse är att esxi inte gillar realtek, ja kör 2 intel 1000 pro i min, testa vga porten

Jo, jag har ju ett Intel nic i burken också. Om det blir samma sak med 5.1 så ska jag försöka leta fram en vga kabel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

min upplevelse är att esxi inte gillar realtek, ja kör 2 intel 1000 pro i min, testa vga porten

Jag är sååå arg på mig själv att jag inte testade med VGA innan jag skämde ut mig på forumet

tackar för hjälpen