Permalänk
Medlem

306.23

Hej,

Försöker att installera det senaste Nvidia driver v.306.23 men får meddelandet att "Nvidia installer failed".
Är det flera som har samma typ av problem? Vet någon hur man kan fixa felen?

Har Win7 64bit samt GTX570

Tacksam för er feedback!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haffen:

Hej,

Försöker att installera det senaste Nvidia driver v.306.23 men får meddelandet att "Nvidia installer failed".
Är det flera som har samma typ av problem? Vet någon hur man kan fixa felen?

Har Win7 64bit samt GTX570

Tacksam för er feedback!

hade det problemet sen av installerade jag de gamla och sen så whoops gick det:) samt att den klockade mitt kort automatiskt;)

Visa signatur

| CPU: Intel i5 3570K 4,4Ghz | GPU: msi twin frozr iii 680 | MB: ASUS p8z77 v-lx | RAM: Corsair Vengeance 12GB 1600Mhz |
| PSU: XFX XXX Edition 650W 80+ | Chassi: Fractal Design r4 white | SSD: sandisk 128gb / Kingston SSDNow V300 120GB | CPU-Kylare: Noctua nh-d14 |

Permalänk
Medlem

Har provat detta redan, men utan resultat....

Permalänk
Medlem

Det finns flera sätt att skaffa det på. Använde du updaten från Nvidia kontrollpanelen eller var du på Nvidias hemsidan och laddade hem?

Permalänk
Medlem

Jag var på Nvidias hemsidan och laddade hem det hela.

Permalänk
Medlem

Har varit i kontakt med Nvidia och fick följande svar som löste mitt problem:

Laddade och installerade först beta versionen 304.79 från Nvidias web-sida (Obs: du måste först ta hem den och sedan göra en Clean installation genom att välja manuell installation och pricka i clean installation rutan och sedan starta om datorn). När väl du har gjort detta så kan du gå på Nvidias web-sida igen och installera version 306.23. För mig krävde det 2 omstart innan jag kunde installera programmet.