Permalänk
Medlem

Ram minne...

Hejsan installerade igår om datorn och gjorde då en systemklasifiering i windows och såg då att det stog ´´8gb ram (7.90 går att använda)?? vad är detta så har det inte stått förut det är bara nu jag har fått detta meddelandet??

Hoppas på snabb hjälp

MVH Tobbe

Permalänk
99:e percentilen

Det betyder att du har 8 GB RAM i datorn. Varför bara 7,90 går att använda vet jag inte, men jag har 16 GB och enligt Windows kan jag "bara" använda 15,7 GB. Det jag kan tänka mig är att det beror på att Windows i alla sammanhang jag känner till skriver GB när det egentligen menar GiB. Men det kanske är någon overhead eller något. Inget du ska oroa dig för iallafall.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

okej nej ja oroar mej inte för det men tycker det är konstigt för att jag har haft så det står 8 gb förut o nu står det 7.90. sen så får jag ner värdet i prestandaklssifieringen förrut hade jag 7.9 nu har jag bara 7.8.....

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av TobbE^:

okej nej ja oroar mej inte för det men tycker det är konstigt för att jag har haft så det står 8 gb förut o nu står det 7.90. sen så får jag ner värdet i prestandaklssifieringen förrut hade jag 7.9 nu har jag bara 7.8.....

WEI säger väldigt lite om din dators faktiska prestanda, så strunta i det.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers