Bästa öveklocknings programet till 560 ti 1280 mb!

Permalänk

Bästa öveklocknings programet till 560 ti 1280 mb!

tjenna!

Jag skall klocka min GPU och undrar då vilkett program som är det bästa för att kunna höja frikvensen samt volten??
Eller ett program som göra alltihopa åten..

MVH

Permalänk
Medlem

Jag och många fler använder MSI Afterburner. Använd sen Furmark för att belasta den

Permalänk
Skrivet av ^fel:

Jag och många fler använder MSI Afterburner. Använd sen Furmark för att belasta den

använder också dessa! men efter att jag set att jag inte kan ändra V - antalet för att kompencera överklockningen så är ja i jakt på en ny.

kör 2.2.2 uppgraderingen men det går inte att ändra volt antalet. det gick en gång i tiden kommer jag ihåg..

hjälp!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bideberg92:

använder också dessa! men efter att jag set att jag inte kan ändra V - antalet för att kompencera överklockningen så är ja i jakt på en ny.

kör 2.2.2 uppgraderingen men det går inte att ändra volt antalet. det gick en gång i tiden kommer jag ihåg..

hjälp!!

Då måste gå inpå settings och kryssa i "unlock voltage control"

Permalänk
Skrivet av Bideberg92:

använder också dessa! men efter att jag set att jag inte kan ändra V - antalet för att kompencera överklockningen så är ja i jakt på en ny.

kör 2.2.2 uppgraderingen men det går inte att ändra volt antalet. det gick en gång i tiden kommer jag ihåg..

hjälp!!

Haha du försöker inte ens fixa problemet innan du ger upp?

Angående möjligheten att ändra volten: Det är en säkerhetsgrej. Som sagt, kolla i inställningar.

Visa signatur

i9 10900KF - NH-U12A - GTX 1070 - Prime Z490M-Plus - 32GB 3200Mhz - HX750W - Define R3

Permalänk
Skrivet av Markapärn:

Haha du försöker inte ens fixa problemet innan du ger upp?

Angående möjligheten att ändra volten: Det är en säkerhetsgrej. Som sagt, kolla i inställningar.

Jodå!! jag var inne på Settings och bockade i dessa som skulle ge mig tilllåtelse att ändra Volten, men det ändrade inte saken!

och det gjorde det inte nu häller!

Permalänk
Medlem

Du måste skriva nåt i cfg filen också typ unlockunofficialoverklocking 1 eller liknande.
googla på det

Permalänk

Jag behövde inte ändra något alls. Jag bara startade om afterbrurner sen funkade det.

Permalänk
Skrivet av loffeleguan:

Jag behövde inte ändra något alls. Jag bara startade om afterbrurner sen funkade det.

funkar fortfarande inte för mig..