Permalänk
Medlem

CM TX3 EVO till fm1

Tjenare svenska klockare!

En kompis till mig har tröttnat på hans orginalkylare till en athlon2 fm1 socket. Han vill ha en billig kylare som framför allt är tystare men även kyler bra förstås. Jag hittade en cooler master kylare http://www.inet.se/produkt/5322073/cooler-master-tx3-evo som verkar uppfylla hans krav.

Men nu till frågan. Det verkar vara lite oklarheter om vilka socklar den passar till. På komplett.se står det t.ex. i beskrivningen att den passar till fm1 men i specifikationerna så nämns ej någonting om fm1. Har någon erfarenhet av denna kylare till fm1-sockeln? Eller har jag bara helt missat något i specen om fm1?

Tackar på förhand!

Permalänk
Medlem

det ska passa från am2+ till fm1 moderkort enligt en del tillverkare (några har speciallösningar men det är oem tillverkarnas moderkort skulle jag tro)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

det ska passa från am2+ till fm1 moderkort enligt en del tillverkare (några har speciallösningar men det är oem tillverkarnas moderkort skulle jag tro)

Tackar för svar, trökigt att behöva skicka tillbaka den om den inte passar menar jag