Får Corsair Cooling Hydro H100 plats i ett Obsidian 650D i p n p ?

Permalänk

Får Corsair Cooling Hydro H100 plats i ett Obsidian 650D i p n p ?

Undrar om man ska skaffa denna kylare.
Men innan behöver jag veta fall radiatorn tar i någonstans om man kör 4st fläktar ?
Någon som sitter på den infon ?

Permalänk
Medlem

Beror på moderkort och främst troligen på hur högt 8-pinskontakten sitter. Jag klarar nätt och jämt PnP med 120mm-fläktar av standardtjocklek med min konfiguration. Men det gick!

För övrigt tog jag bort pull-fläktarna senare för att jag inte kunde märka någon som helst temperaturskillnad.. lite för tunn radiator tror jag för att det ska vara så mycket nytta med PnP. Kanske om man kör fläktar på riktigt låga varvtal.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk

Okej.
Har ett ASRock Falal1ty Professional i min burk. Har dock inte mätt hur 8an sitter. Typ hur mycket space kan det röra sej om ?
Så pnp ger inte nåt, bra att veta då kanske jag kan skippa det. Vad hade du för fläktar när du körde p n p ?

Permalänk
Medlem

Enligt ett test som Overclock3d.net gjorde sänkte Noctua NF-F12 pnp tempen med ca 5 grader. Jämfört med 2st Noctua NF-F12
Länk till testet: http://www.youtube.com/watch?v=3qAvH3yJ_A8

Visa signatur

The Green machine: | Cooler Master HaF X Nvidia Edition | Asus Sabertooth Z77 |
| Intel i5 2500k @ 4,2Ghz | Corsair Hydro H100i | Corsair Vengeance 8GB |
| GTX 680 SLI | Corsair ATX850 | Cyborg RAT 7 Contaigon | Corsair K90 |
| Asus PB278Q | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser H650 | Intel 520 series 60GB |
| Intel 520 series 180GB |

Permalänk

Är det någon som vet vad för skruvar som följer med H100 ?
Antar att det är meningen att placera 2st fläktar under radiatorn sen skruva fast själva radiatorn i taket. Men vilka skruvar passar till de igentligen ?
Eller skickar som med 8st långa skruvar ?