Permalänk

Corsair Cooling Hydro H100 kan man modda?

Jag undrar om man kan ändra slangar och vatten på Corsair Cooling Hydro H100 eller h80 nån som vet?
nån som har en länk på nån som har moddat?

Permalänk
Medlem

googla finns massor

Permalänk

Skulle nog inte rekomendera det, eftersom det är ett slutet system.
Garantin ryker förmodlingen också.

Visa signatur

ASUS Sabertooth P67, i7 2600k, 4xKingston HyperX 4GB 1600MHz, Intel 520 120gb, WD Green 1,5TB, 2xWD Green 2TB, Sapphire R9 290, Corsair HX 750W 80+ Silver, Cooler Master HAF X, Corsair H100, Asus Xonar Esscens STX
Beyerdynamic DT990 Premium 250ohm + Snowball mic
Ducky Shine 2 MX Red

Permalänk

Är kass på att googla hittar inte det jag söker länk?
Är denna bra? http://cdon.se/hemelektronik/cooling-water_larkooler_liquid_c...

Permalänk

funkar denna till am3+

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jonnyboy87:

Jag undrar om man kan ändra slangar och vatten på Corsair Cooling Hydro H100 eller h80 nån som vet?
nån som har en länk på nån som har moddat?

Jag hade aldrig vågat. Känns dömt att misslyckat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

nog kan du modda dem jag har gjort det på min h80, Men temperaturen kommer du inte se någon skillnad på däremot så kan du få ut luftbubblor ur det slutna systemet vilket kommer göra att pumpen inte lever om mycket även fast i mitt fall lever den om en del ändå. men skulle inte rekommendera det om du inte är ute efter att få ner ljudnivån.

Visa signatur

CHASSI: CM haf-x GPU: GTX 780 CPU: I5 3570K mobo: gigabyte Z77x ud3h PSU: xfx 750w RAM: 16gb 2200mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av kjj:

nog kan du modda dem jag har gjort det på min h80, Men temperaturen kommer du inte se någon skillnad på däremot så kan du få ut luftbubblor ur det slutna systemet vilket kommer göra att pumpen inte lever om mycket även fast i mitt fall lever den om en del ändå. men skulle inte rekommendera det om du inte är ute efter att få ner ljudnivån.

Om pumpen lever om är den trasig. Hade en h80 som lät illa och bytte ut den, den nya är tyst

Permalänk
Medlem

Det är inte bra om pumpen låter, den ska ha ett mycket svagt hummande bara hørbart om du har öronen nära. Ser inga andra problem än garantiförlust vid moddning, se til att det är tätt och inte använd rent kranvatten utan köp Aqua purificata på apoteket eller batterivatten och slå i lite glykol for skydd mot utfällningar i vattnet. Lycka til och ge oss gärna en bygglogg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte70:

Om pumpen lever om är den trasig. Hade en h80 som lät illa och bytte ut den, den nya är tyst

efter att man bytt kylaren EX antal ggr så blir man trött på att vara utan dator i en vecka pga av en kylare. jag la in reservoiren och lyckades få bort en del oljud ur pumpen som förmodligen skapades av luft i systemet.

Visa signatur

CHASSI: CM haf-x GPU: GTX 780 CPU: I5 3570K mobo: gigabyte Z77x ud3h PSU: xfx 750w RAM: 16gb 2200mhz