Apple Store öppnar i Täby Centrum

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahl:

Jag var där i Fredags och jag fick en upplevelse jag gärna hade varit utan. Klarar inte av detta hurrande och klappande det var som att se Carola häggkvist på en livets ord väckelsemöte... Insane

Håller med. Nu var jag inte där men jag klarar inte ens att titta på videoklippet när de står och skriker och klappar händerna utan att själv skämmas ihjäl.

Inget illa menat men säljare är ett mycket speciellt folk enligt mig Har sett ett par andra "peptalk" och liknande och jag kan ju säga att jag aldrig i livet skulle klara av det, hur mycket de än betalade mig.

Vad gäller butiken i övrigt förstår jag fortfarande inte varför de inte valde att lägga den i city istället för i en förort. Känns iofs som det kvittar för egen del, kollar alltid upp en produkt extremt noga innan jag köper något och det enda jag vill ha hjälp med i en butik är att få betala min vara. Priserna lär inte skilja mycket från andra Apple-återförsäljare gissar jag på så jag kommer fortsätta handla från butiker som Macoteket i city.

Permalänk
Skrivet av dnne:

Trevligt, men varför just i Täby?

täby centrum renoveras/byggs ut just nu så det är nog lättast att köpa upp en stor plats där än någon annan av de större centrum.

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem

Har alltid velat gå in i en!

Permalänk
Medlem

Det där fick mig att må lite dåligt faktist

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahasj:

Ni som ogillar Apple store och dess upplägg kan ju glädja er/förfasa er över att Samsung har börjat göra precis likadant (oväntat):
http://mashable.com/2012/08/23/samsung-copy-apple-store/

Aaa för apple var ju föst i världen med en koceptbutik såklart!

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/725753-har-oppnar-sverige...

Att det sker i USA förvånar mig inte det minsta men i Sverige......*pinsamt*

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

Aaa för apple var ju föst i världen med en koceptbutik såklart!

Japp! Och de var först med att fastställa att jorden var rund. De var först med att gå på månen. De var först med att ge kvinnor rösträtt. De var helt enkelt först med precis allt, som man kan utläsa av det jag skrev som du citerade.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av emildooooo:

täby centrum renoveras/byggs ut just nu så det är nog lättast att köpa upp en stor plats där än någon annan av de större centrum.

nä Fri hyra i X antal år är anledningen.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av emildooooo:

täby centrum renoveras/byggs ut just nu så det är nog lättast att köpa upp en stor plats där än någon annan av de större centrum.

Jag skulle nog säga att det är för att Täby är en kommun där vi har en stor köpkraft jämfört med till exempel Sollentuna och Kista. Du kanske också har märkt att små butiker har stängt igen då hyran blivit ENORM jämfört med förut då de har börjat bygga om till fullo.

Jag förstår att de valde Täby centrum.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av dahl:

nä Fri hyra i X antal år är anledningen.

Kan ligga någonting i det. Just en Apple butik KOMMER dra enorma mängder folk och turister. En folk magnet kort sagt.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

asså jag skäms... igenom att bara titta på videon... asså hahahahahaha "jajjemensan fattas bara wowoo wwhoho" så står apple staffen och viftar för fullt med armarna

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Lite data kring Apple Store
Alla väggar & tak är Rostfritt Specialstå 6mm från Avesta Järnverk och polerat på Pressplate Avesta. Exporterat till USA för blästring och design
Bord golvplattor glaspartier allt detta är även special designat för varje butik
Man räknar att snitt priset på varje Apple Store är ca 27 miljoner dollar …du läste rätt 27 miljoner !!!!

Permalänk

Jag tror dock att det inte är någon höjdare att jobba i en apple butik..Som så många andra amerikanska retailkedjor så blir jag förvånad om det är bra vilkor för personal och att det sköts på ett sunt sätt..Den amerikanska modellen för hur man driver en butik är tyvärr helt sjukt rutten.

Permalänk
Skrivet av JayDee:

Den där betalningsappen verkar cool. Är det bara att scanna sin vara och traska ut eller?

Japp. Om man har ett kredikort kopplat till sitt iTunes-konto så räcker det med att scanna och mata in password. Sen knallar man ut. Jag var där och gjorde det idag. Kvitto skickas till din mail.

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Skrivet av grottsten:

Var på två apple store i london som var proppfull med säljare, det roliga var att man fick gå runt i fred utan att bli påhoppad

Jag var i Täby idag och var i butiken i 20 minuter utan att någon hoppade på mig trots att det var fullt med personal. Eftersom jag använde "Easypay" i Appstore-appen för att betala så gick jag desutom ut ur butiken med min vara utan ha haft kontakt med någon som helst personal

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Håller med. Nu var jag inte där men jag klarar inte ens att titta på videoklippet när de står och skriker och klappar händerna utan att själv skämmas ihjäl.

Inget illa menat men säljare är ett mycket speciellt folk enligt mig Har sett ett par andra "peptalk" och liknande och jag kan ju säga att jag aldrig i livet skulle klara av det, hur mycket de än betalade mig.

Vad gäller butiken i övrigt förstår jag fortfarande inte varför de inte valde att lägga den i city istället för i en förort. Känns iofs som det kvittar för egen del, kollar alltid upp en produkt extremt noga innan jag köper något och det enda jag vill ha hjälp med i en butik är att få betala min vara. Priserna lär inte skilja mycket från andra Apple-återförsäljare gissar jag på så jag kommer fortsätta handla från butiker som Macoteket i city.

Det är väl kanske ingen överraskning att just det inte skulle funka i detta landet. Vi är ju trots allt landet där folk ser ut som dom är på sin egen begravning efter att de just fått veta att de vunnit tio miljoner kronor i direktsänd TV...

Nån kan ju tycka att lite glädje utan att vara dunderpackad är pinsamt.

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jonteponte:

Det är väl kanske ingen överraskning att just det inte skulle funka i detta landet. Vi är ju trots allt landet där folk ser ut som dom är på sin egen begravning efter att de just fått veta att de vunnit tio miljoner kronor i direktsänd TV...

Nån kan ju tycka att lite glädje utan att vara dunderpackad är pinsamt.

Hjärntvättning och glädje är två olika saker.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonteponte:

Det är väl kanske ingen överraskning att just det inte skulle funka i detta landet. Vi är ju trots allt landet där folk ser ut som dom är på sin egen begravning efter att de just fått veta att de vunnit tio miljoner kronor i direktsänd TV...

Nån kan ju tycka att lite glädje utan att vara dunderpackad är pinsamt.

Jag har absolut inget emot om folk skriker och klappar händer av glädje...men sådana här pepp-ritualer har jag mycket svårt att tro skulle handla om ren glädje.

Men visst, de får göra precis som de vill, de skadar ju ingen. Bara ingen tvingar mig att delta

Permalänk
Medlem

faktum är att apple store in store eller hur man ska säga har funnits i Sverige länge t.ex. På Elgiganten i Göteborg har det funnit i runt ett år säkert nu.

EDIT: Sen så ser jag knappt någon skillnad på detta och Macforum heller.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Jag skulle nog säga att det är för att Täby är en kommun där vi har en stor köpkraft jämfört med till exempel Sollentuna och Kista. Du kanske också har märkt att små butiker har stängt igen då hyran blivit ENORM jämfört med förut då de har börjat bygga om till fullo.

Jag förstår att de valde Täby centrum.

Precis. Köpstark publik. Dessutom när jag en liten fördom att den typiska kunden i Täby är lite som Fredde i solsidan: 40-45 är gammal, mycket pengar, prylgalen fast med ganska dålig koll och bara ääälskar apple för att det känns fräscht och tycker att deras produkter "ju faktiskt ÄR bäst" (citerade en snubbe med noll koll på mitt förra jobb som helt plötsligt var expert på IT. Pratade man om någon annan plattform sa han bara " jo men apple ÄR ju faktiskt bäst").

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

OSX är Unix.

Tog inte Apple FreeBSD eller OpenBSD och designade/programmerade om till OS X?

Kul med en gigantinsk Apple Store, bor ju lite lätt söder om (stor) Stockholm så någon helg framöver tar man bara bilen o åker dit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hypno-Toad:

asså jag skäms... igenom att bara titta på videon... asså hahahahahaha "jajjemensan fattas bara wowoo wwhoho" så står apple staffen och viftar för fullt med armarna

Pinsamt jajjemän enda företaget som håller på så nej sorgligt nog inte. Var det inte i höstas som dom visade när Tre höll på att peppa upp sig med raketen etc. Någon urbotat korkad sale coach har väl kommit på och anammat detta fullständigt urflippade sättet och sen har det kommit i bruk hos flera. Oavsett märke elller affär hade jag som kund vänt på klacken och gått om personalen gjort sådär när jag skulle handla .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Fyfan va genant. Detta spektakel för en mobiltelefonsbutik? Jösses jag måste börja bli gammal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MR BBQ:

Lite data kring Apple Store
Alla väggar & tak är Rostfritt Specialstå 6mm från Avesta Järnverk och polerat på Pressplate Avesta. Exporterat till USA för blästring och design
Bord golvplattor glaspartier allt detta är även special designat för varje butik
Man räknar att snitt priset på varje Apple Store är ca 27 miljoner dollar …du läste rätt 27 miljoner !!!!

Ojdå! Nästan skrattretande när man kommer ihåg vad någon skrev tidigare i tråden "Behövs det verkligen en hel butik för att sälja 3 högaktuella varor?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Jag skulle nog säga att det är för att Täby är en kommun där vi har en stor köpkraft jämfört med till exempel Sollentuna och Kista. Du kanske också har märkt att små butiker har stängt igen då hyran blivit ENORM jämfört med förut då de har börjat bygga om till fullo.

Jag är tämligen säker att mer pengar är i omlopp i Kista centrum än i Täby centrum. Bor i Täby, men vistas ofta i Kista.
Med tanke på att B&O och Sony har/har haft butik i Täby som inte ser ut att gå något vidare tror jag att fastighetsägaren varit vänligt inställd till dessa butiker.

Permalänk
Medlem

Finns Flash att ladda ner fortfarande? Känns lite långsökt. Funkade ju fint med HTML5.

Visa signatur

Moderkort: Asus x570 Crosshair VIII extreme
Grafikkort: Aorus 3090 WB
Processor: Rysen 5950X
Minne: 128 GB G.Skill Trident Z Neo DDR4-3600 C16

Permalänk
Medlem
Skrivet av freethinker:

Fyfan va genant. Detta spektakel för en mobiltelefonsbutik? Jösses jag måste börja bli gammal.

ja, du måste vara jättegammal om du inte vet vad Apple är för företag

Permalänk
Skrivet av dammskog:

ja, du måste vara jättegammal om du inte vet vad Apple är för företag

Nej, om man tror att Apple Store är en telefonbutik så kan man inte vara född senare än 2007. Inte speciellt gammalt.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Tala är silver och tiga är guld. Seriöst läser man inte innan man kommentarer och tror sig förstå sig på ?

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Bestämde mig för att besöka butiken idag! Var inne i cirka 20 sekunder, sen blev jag rädd av att det var så mycket personal. Nu kanske jag är typisk svensk, men vad är egentligen syftet med att ha så mycket personal?