Permalänk
Medlem

Asus GTX 670 DCII dött?

Hej!

Byggde ihop min nya dator igår, installerade allt i lugn och ro. Installerade drivrutiner för allt, och uppdaterade bios till senaste mm.. Idag satte jag mig och spelade BF3 i typ en till två timmar, sedan avbröts spelandet på grund av att datorn frös och det blev fyrkantiga via rutor över hela skärmen. Startade om datorn, och det var vandrande vita sträck över hela skärmen även under uppstarten där det står "ASUS - press del to enter bios" och sånt. Datorn går igång med det är typ 16 färger och en upplösning på 800, och högerklickar jag på skrivbordet så kommer inte nvidia upp i listan för inställningar. I enhetshanteraren så ser det ut som en konfliktsruta vid grafikkortet. Har testat nya drivisar och försökt med allt jag kunnat komma på. Någon som har en ide på vad det kan vara?

Datorn innehåller följande:
Intel Core i5 3570K 3,4Ghz (Ivy Bridge)
Fractal Design Define R4 Vit
ASUS GeForce GTX 670 2048MB DirectCUII
Asus P8Z77-V
Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
be quiet! Straight Power E9 580W 80+ Gold Modulär
Fractal Design 140mmSilent Series R2 x4

Permalänk
Medlem

Varför uppdatera du BIOS?

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk

ja fick nåt mysko fel för många år sen. då hade ja fel på ena ramminnet. gav mig bluescreen o så blev de nåt "reset" eller va man kan kallat för på skrivbordet som du säger, låg upplösning osv.

testa felsöka ramminnena

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Varför uppdatera du BIOS?

Dels för att ha en så uppdaterad setup som möjligt, och dels för att jag har hört folk tala om problem med tidiga bios versioner av asus-moderkort och geforce gtx kort.

Permalänk
Medlem

Testa att nollställa cmos, alltid en bra början när datorn beter sig konstigt

Permalänk
Medlem

har du integrerad grafik på/av?

Visa signatur

I got a pair of shoes older than you are... -W. Gibson

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte70:

Testa att nollställa cmos, alltid en bra början när datorn beter sig konstigt

Skall provas!

Skrivet av Choppern:

har du integrerad grafik på/av?

Jag antar att den är av då jag inte kan få bild genom de integrerade portarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte70:

Testa att nollställa cmos, alltid en bra början när datorn beter sig konstigt

Blev ingen skillnad =/

Permalänk
Hjälpsam

Låter som att det är dött, sådant händer tyvärr.
Kan du testa med ett annat kort i din dator och/eller ditt GTX 670 i en annan?
Som tur är finns ju garanti, så det ingen katastrof.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Låter som att det är dött, sådant händer tyvärr.
Kan du testa med ett annat kort i din dator och/eller ditt GTX 670 i en annan?
Som tur är finns ju garanti, så det ingen katastrof.

Ett riktigt bra tips! Jag tog ut GTX670 ur datorn och monterade ett asus 7600gs och vips så funkar allt som det ska. Känns med detta som att det är mitt GTX670 som sa upp sig efter 2 timmar bf3 :S

Inte okej, men det kan inte vara något annat än ett garantiärende. Som sagt mitt Asus 7600GS har hängt med i närmare 6 år nu, och får extraknäcka en stund till. För Asus är väll allt som oftast ett pålitligt märke? eller Har jag fått det hela om bakfoten?

Permalänk

asus är riktigt bra =). hade bara oturen att få ett defekt kort :(.

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bunte:

Ett riktigt bra tips! Jag tog ut GTX670 ur datorn och monterade ett asus 7600gs och vips så funkar allt som det ska. Känns med detta som att det är mitt GTX670 som sa upp sig efter 2 timmar bf3 :S

Inte okej, men det kan inte vara något annat än ett garantiärende. Som sagt mitt Asus 7600GS har hängt med i närmare 6 år nu, och får extraknäcka en stund till. För Asus är väll allt som oftast ett pålitligt märke? eller Har jag fått det hela om bakfoten?

Sånt händer. Nu vet du vad som är fel.

Skicka tillbaka det så hoppas vi att du får ett nytt snart

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Sånt händer. Nu vet du vad som är fel.

Skicka tillbaka det så hoppas vi att du får ett nytt snart

Japp, verkar som så.

Tack för hjälpen alla!

Nu är det bara att hoppas på att inet är snabba på garantiärenden, för jag vill spela mer

Skickades från m.sweclockers.com