Skärmarna blinkar till efter byte till 670

Permalänk
Medlem

Skärmarna blinkar till efter byte till 670

Tjo

Köpte nyss 2st Asus DCII 670, och jag har provat ett flertal drivrutiner nu, men ca var ~10e minut så blinkar mina 2 skärmar på sidan till i ca 0.5sec.
Jag kör 3 skärmar, endast dom 2 på sidan som blinkar till.
Även provat 3 olika SLI kablar.

Någon som har några idéer på vad jag kan testa för att lösa detta? det funkade fint innan med 2st 6950.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Avinstallerat de tidigare drivrutinerna? Är det systemet i signatur?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Kör du nvidia surround?

Och om du gör det vilka kontakter på använder du på skärmarna och på grafikkortet?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Jag avinstallerar alltid före installation av drivrutiner. Japp det är systemet i sign. Nej jag kör inte Nvidia Surround, bara extended desktop

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Antielefant

Vad kör du med för kablage och upplösning/hz på skärmarna?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Jag kör också 670 och tydligen så är det känt att dom gör något konstigt med vissa av portarna.. använder du DVI ingången eller displayport?

Min Displayport skärm tappar ibland kontakten så får man byta till HDMI och sen tillbaka till DP och det ska tydligen vara ett vanligt fenomen, dock så säger Nvidia att det är bättre i 306.** versionerna men jag märker av det kanske nån gång i veckan ändå.

Permalänk
Medlem

Jag kör med 2st DVI kablar, och 1 HDMI kabel.
Jag bytte nyss plats på dom, och nu blinkar endast mittenskärmen.

Alla 3 ska vara 60hz, däremot har dom på sidan 1650x och den i mitten 1920x

306.23 kör jag med

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Jag har mekat lite nu.

Det blev inte bättre av att byta plats på grafikkorten, alltså är det inte något kort som är trasigt antar jag.
När jag kör med endast 2 skärmar eller mindre, så blinkar det inte.
Kör jag med 3 så börjar det blinka till var 10-20e minut.
Jag har provat alla olika uttag i olika kombinationer...

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Antielefant

Har du provat att köra alla tre korten via DVI?

NVidia Surround fungerar bättre om du använder båda kortens utgångar, det är trots allt så det alltid fungerat tidigare.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Har du provat att köra alla tre korten via DVI?

NVidia Surround fungerar bättre om du använder båda kortens utgångar, det är trots allt så det alltid fungerat tidigare.

Fast jag använder ju inte Surround, utan endast extended desktop, sen har jag bara 2 kort
och om jag kopplar in 3e skärmen i andra kortet så händer det inget, lär inte alla skärmar vara i första kortet?
Finns bara 2 DVI, 1 DP och 1HDMI per kort

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Antielefant

Även extended desktop fungerar över båda korten, i alla fall så gör det det för mig. Att sätta skärmarna på olika kort har aldrig varit ett bekymmer med Geforcekort - det är Radeon som inte klarar det. Själv kör jag Surround, 3-skärms Extended och singelskärm, kopplat mitten och vänster skärm på övre kortet och höger på undre.

Fungerar det inte att ha en skärm på ditt andrakort är något kraftigt fel.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Även extended desktop fungerar över båda korten, i alla fall så gör det det för mig. Att sätta skärmarna på olika kort har aldrig varit ett bekymmer med Geforcekort - det är Radeon som inte klarar det. Själv kör jag Surround, 3-skärms Extended och singelskärm, kopplat mitten och vänster skärm på övre kortet och höger på undre.

Fungerar det inte att ha en skärm på ditt andrakort är något kraftigt fel.

Det går inte att koppla någon skärm till andra kortet när man kör SLI och Extended Desktop, jag har försökt, och det står även inne i Nvidia Control Panel att "When SLI is enabled, only one GPU in the SLI group can drive displays"

Använder jag Surround så funkar det däremot, men eftersom skärmarna på sidan har lägre upplösning än den i mitten blir det inge bra... Kanske byta ut dom mot 2 nya om jag inte får detta löst.

Ska installera om Windows å skit sen när jag köpt ny SSD, kanske funkar efter det...

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Antielefant

ah, ok, ja, jag kör inte med SLI igång i extended desktop-läget utan växlar direkt mellan Surround, normal SLI på en skärm och "Enable all displays".

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync