Kan inte ha full HD upplösning

Permalänk
Medlem

Kan inte ha full HD upplösning

Hej Sweclokers. Jag har nyligen omformaterat datorn och lagd in windows 7 64 bit och installerat drivrutiner till moderkort och grafikkort.
Jag har en Acer skärm som har full HD och ett Geforce GTX 560.
Just nu kan jag inte ha upplösningen 1920x1080 utan högsta är 1600x1200 och den kan jag inte ens köra i...
Innan jag formaterade datorn så har jag kört med full hd upplösning. Är det något jag har missat att göra, eler något som är galet?

tack på förhand!

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem

hmm kika upp inställningar i nvidia drivrutinerna den eller windows har satt någon gräns så den inte går högre än så (använder du hdmi eller vga ?)
vga kan bli lite buggat ibland blir likadant med en kompis burk när han kör med vga kabel...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

hmm kika upp inställningar i nvidia drivrutinerna den eller windows har satt någon gräns så den inte går högre än så (använder du hdmi eller vga ?)
vga kan bli lite buggat ibland blir likadant med en kompis burk när han kör med vga kabel...

Jag kör med Vga sladd, har aldrig hänt mig tidigare

Visa signatur

Punch a fish make a wish