Datorn fastnar/Grafikkortet slutar fungera - Hjälp

Permalänk
Medlem

Datorn fastnar/Grafikkortet slutar fungera - Hjälp

Hallå Sweclockers, nu har jag levt med mitt problem i 2 månader och det känns som att det blir värre, och behöver verkligen hjälp.

Jag har ett Nvidia GTS 450 Geforce kort, och använde de senaste drivrutinerna.

När jag spelar/kollar youtube etc, så kan helt plötsligt skärmen fastna till/slockna, och har jag tur så kommer det tillbaks, och står då att Drivrutinerna har slutat fungera.
Jag har testat olika drivrutiner, olika versioner och det är inte problemet, och jag vet att fler haft problemet men har ingen aning om det finns en lösning.

Så jag vänder mig nu till er för att hoppas på tur, att ni vet någon lösning, belöning finns!

MVH Marcus

Permalänk
Medlem

Stäng av hårvaru acceleration i flash och se om det hjälper först.

Visa signatur

I got a pair of shoes older than you are... -W. Gibson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choppern:

Stäng av hårvaru acceleration i flash och se om det hjälper först.

Hur gör jag detta?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sylenth:

Hur gör jag detta?

Högerklickar på videon. Tror dock inte det är problemet. Testa avinstallera alla grafikkort-drivers med driver sweeper och ladda hem nya.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Högerklickar på videon. Tror dock inte det är problemet. Testa avinstallera alla grafikkort-drivers med driver sweeper och ladda hem nya.

Det händer ju mest i spel, eller när jag kör fullscreen på youtube etc, börjar bli riktigt störande nu för nu har det blivit värre, datorn fastnar och jag måste reboota..

Permalänk
Medlem

Har du flera pci-e portar så testa flytta grafikkortet till den andra porten.

Hade exakt likadana problem i våras/somras och i slutet av juli så blev det helt svart på skärmen, startade om men fortfarande svart. Tog då ut det undre grafikkortet men fick fortfarande ingen bild, flyttade då ner grafikkortet till den undre pci-e porten och då funkade det som det skulle igen.
Dvs, min ena pci-e port slutade helt plötsligt att fungera

Visa signatur

Primärdator: C2Q Q9550 | 6GB OCZ Reaper | 1xGTX480 | Asus P5NT WS | 1x 750GB Spinpoint F1 + 1x 250GB Samsung | Chieftech Turbo 750W | Mionix Naos 7000 + Logitech G11 |
TV-dator: C2Q Q8400 | 4GB Crucial DDR2 | 1x HD4850 | Asus P5N73-AM |1x400GB + 1x500GB + 2x 1TB Spinpoint F1 | 500W budget-agg | Xbox 360-kontroll |

Permalänk
Medlem
Skrivet av simlar:

Har du flera pci-e portar så testa flytta grafikkortet till den andra porten.

Hade exakt likadana problem i våras/somras och i slutet av juli så blev det helt svart på skärmen, startade om men fortfarande svart. Tog då ut det undre grafikkortet men fick fortfarande ingen bild, flyttade då ner grafikkortet till den undre pci-e porten och då funkade det som det skulle igen.
Dvs, min ena pci-e port slutade helt plötsligt att fungera

Nu kommer det inte "Drivrutinerna har slutat att fungera, nu fastnar den och det enda jag kan göra är att reboota, även på youtube / streams nu.

Permalänk
Medlem

Det konstiga är att det händer bara när det är fullscreen..