Matias Quiet Pro sägs vara världens tystaste tangentbord med mekaniska brytare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

stilrent och simpelt för att vara mekaniskt!

Vänta lite nu? Är väl ändå mekaniska bord som brukar vara avskalade och simpla, eller har jag missat nåt här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Vänta lite nu? Är väl ändå mekaniska bord som brukar vara avskalade och simpla, eller har jag missat nåt här?

Razer, Qpad och Lycos har lyst upp (see what i did there?) mycket med sina mekaniska tangentbord med onödigt lul-ull som oftast är bredare/längre/högre än som behövs - när allt man vill ha eller behöver kommer i form som Matias Quiet Pro.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvistarn:

Är det bara jag som får mac IOS vibbar? tycker den har påminnande drag från runt 2000, speciellt usb-portarna och de?

Jepp, Mathias kör stenhårt med en grunddesign lånad från gamla Mactangentborden.
Det blir tydligare om du kollar någon av deras andra tangentbord (med i grunden samma chassi såvitt jag kan se?) som detta:
http://matias.ca/tactilepro/

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

Coolt att dom har utvecklat en egen brytare och att det inte bara är ett "yet-another-keyboard" som använder samma brytare som alla andra.

Men dom över hörnen på tangentbordet är fula. Fattar inte varför de skurit dom så.

Tråkigt att tangentbordet är relativt dyrt.

P.S. Nån borde informera Matias om USB 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

vem bryr sig???
det är ett verktyg som funktion går före hur det ser ut, eller brukar du välja på designen när du ska köpa en spade?

Jag tycker faktiskt att designen på tangentbordet är viktigt då jag sitter framför det flera timmar per dag, dessutom står min dator i vardagsrummet. Men det är väl tur att smaken är olika.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

nåjo

Skrivet av Marquzz:

Jag tycker faktiskt att designen på tangentbordet är viktigt då jag sitter framför det flera timmar per dag, dessutom står min dator i vardagsrummet. Men det är väl tur att smaken är olika.

Skickades från m.sweclockers.com

Jonå, det är sant ! men bara dom är hyfsat stilrena så går det, tangentbordets bekvämlighet med rätt val av brytare är ju ändå viktigare än utseendet då man skriver flera timmar på det varje dag, iaf jag! Men du kanske bara tittar på det

Oavsett är det intressant o se hur brytarna kommer kännas spännande med nya brytare då man har lite tangentbords fetish! som ni ser i min signatur...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Trevligt med ett tystare mekaniskt tangentbord, fast önskar att de gick att fixa ett mekaniskt tangentbord med lika låga tangenter som en laptop, då jag gillar att skriva på tangentbord med lågprofil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Before_Dawn:

Trevligt med ett tystare mekaniskt tangentbord, fast önskar att de gick att fixa ett mekaniskt tangentbord med lika låga tangenter som en laptop, då jag gillar att skriva på tangentbord med lågprofil.

Leta reda på ett bord med Cherry ML switchar