Permalänk

ett bra köp ?

Hej

Jag har tänkt att uppgradera min processor, moderkort, och ram och undrar om detta är något bra att spara till
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2334890/2012-09-23 + http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=917523

Är något värt att köpa ? kan man göra detta mycket bättre och billigare ?

Jag har:
Moderkort :Gigabyte ga-ma770
CPU: AMD PH 2x 3.2 ghz BE
Minne : 4 GB DDR2 okända minnen som jag plocka från min gamla dator.

har också ett HD 7870 och har tänk att börja spela bf3 på high settings

Permalänk
Medlem

kanske du ska satsa på intel?

Permalänk
Permalänk

ett tips kan vara att köpa Low Profile minnen istället för de du har i din lista. Kostar 8 kr mer om jag såg rätt. Då är det lättare att ha stora kylare som t ex Noctua.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite CPU: AMD Ryzen 5600X Ram: 16GB Ballistix 3600MHz CL16 GPU: ASUS TUF Gaming 3070 SSD: Kingston KC2000 1TB, Crucial MX500 512GB, Seagate 600 SSD 480GB PSU: Seasonic Focus GX650W 80+Guld Chassi: Phanteks P400A

Permalänk
Medlem

Testa låsa upp din nuvarande processor till 4 kärnor.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk

Hade tagit det men det 700 kr mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepyCat:

Hade tagit det men det 700 kr mer

Du ser att mitt paket är samma prestanda med billigare komponenter. Du kan dock inte riktigt överklocka eller köra sli med moderkortet. Mer prestanda för pengarna går inte att hitta.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Skrivet av Jazz 1-up:

Du ser att mitt paket är samma prestanda med billigare komponenter. Du kan dock inte riktigt överklocka eller köra sli med moderkortet. Mer prestanda för pengarna går inte att hitta.

Har faktiskt tänk överklocka :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepyCat:

Har faktiskt tänk överklocka :/

ska du överklocka välj intel lättare och bättre än amd att överklocka speciellt med mindre problem.

Permalänk
Medlem

Ja det blir en mycket snabbare processor så datorn blir bättre på det viset, men som Basketigge sa ta low profile på minnena istället.

Permalänk

Men i5 kostar mycket mer an fx - 8120 :/

Permalänk

sleepycat ta fx då dom är bra^^. bra att överklocka ska med infröskaffa en sådan prolle i nov ^^

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepyCat:

Men i5 kostar mycket mer an fx - 8120 :/

Och drar typ dubbelt så mycket kräm för sämre prestanda överklockad;)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepyCat:

Men i5 kostar mycket mer an fx - 8120 :/

De pengarna du sparar in lägger du på ett moderkort, med resultatet att det kostar mer för mindre prestanda. Tänk även på ljudnivån och el konsumtionen.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Skrivet av SleepyCat:

Har faktiskt tänk överklocka :/

Det går att överklocka på det moderkortet iom att det är ett Z77 moderkort och det är en K-processor. Däremot kanske det inte är ett moderkort för hardecore-klockare. Du kommer m.a.o. inte kunna klocka jättehögt utan hamnar runt 4.2-4.3GHz som mest skulle jag tro.

Visa signatur

~Pelle~