Permalänk
Medlem

Antec KÜHLER H2O 620 = Kaffebryggare?

Hej köpte Antec KÜHLER H2O 620 för 2 dagar sen installerade allt funkar fint tempen är jag sjukt nöjd med.

MEN! Vad jag tror så är det CPU blocket som låter som en kaffebryggare?

Går detta att fixa på något sätt? Jag tror inte pumpen låter något kanske har jag fel?

Om jag lägger datorn ner så låter den inget, ställer jag upp den (som den ska stå) så börja den låta igen.

Några tips? Eller ska man lämna tillbaka den? Kanske produktfel?

Tacksam för alla svar.

MVH

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av piccaboo:

Hej köpte Antec KÜHLER H2O 620 för 2 dagar sen installerade allt funkar fint tempen är jag sjukt nöjd med.

MEN! Vad jag tror så är det CPU blocket som låter som en kaffebryggare?

Går detta att fixa på något sätt? Jag tror inte pumpen låter något kanske har jag fel?

Om jag lägger datorn ner så låter den inget, ställer jag upp den (som den ska stå) så börja den låta igen.

Några tips? Eller ska man lämna tillbaka den? Kanske produktfel?

Tacksam för alla svar.

MVH

Vanligt fel. Skicka tillbaka.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Oh herregud.. jag som tänkte bara köpa en luftkylare som tex: Noctua NH-U12P SE2 som jag har i min andra dator..
Men tänkte kanske kan vara kul att testa vattenkylning -.-

Permalänk
Rekordmedlem

Om du monterat den rätt så anslutningarna på radiatorn är neråt och den ändå låter så är pumpen kass.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Montera om och "snurra" pumpen ett halvt varv, är en annan lösning

Edit: någon var visst snabbare ;p

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem

Ja anslutningarna är neråt och jag har provat att skaka den när den har varit på även för att få bort "luftbubblor" som vissa har sagt att man kunde pröva. Och har även monterat den på alla möjliga sätt ändå låter den :/

Permalänk
Rekordmedlem

Och du har kopplat in pumpen till 12V dc och inte nån pwm reglerad port ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Och du har kopplat in pumpen till 12V dc och inte nån pwm reglerad port ?

Pumpen är ikopplad på modekortet vanlig 3pins kontakt. Har prövat även att koppla den till tex fläktkontroller men ingen skillnad.

Permalänk
Rekordmedlem

Då är det nog ett dålig ex du fått.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Vad jag vet låter alla h20 620 på det viset. Även min. Läs inets kommentarer på den kylaren.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Okej tack för svaren, jag står inte ut med det irriterande ljudet iaf. Blir att lämna tillbaka och köpa en luftkylare istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Vad jag vet låter alla h20 620 på det viset. Även min. Läs inets kommentarer på den kylaren.

Nej, knäpptyst. Låter den så är det fel.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Okej får se vad jag gör tack för svaren iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av piccaboo:

Okej får se vad jag gör tack för svaren iaf

Om du orkar kan du testa att ta en kylskåpsmagnet och hålla på pumpen när den är igång. "Leta" lite efter rätt ställe, så borde du kunna få den tyst. Detta löste mitt problem, nu är jag otroligt nöjd!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| XFX HD7970 3GB, kyld av Antec 920, Noctua NF-F12 PnP || Asus P8Z77-V LE ||
|| G.Skill 8GB || i5-3570K@4,3GHz med Corsair H80, GT 1850 PnP ||
|| Fractal Design Define R3 med två insug, 920 rad insug, ett utblås, H80 rad utblås ||
|| WD Black 1TB || Fractal Design Tesla, 650W || OCZ Agility 3 120GB SSD ||
|| WD Green 3TB || Asus Xonar DX || Samsung U28D590D ||

Permalänk
Medlem

Okej orkade inte med skiten så lämna tillbaka den och köpte Noctua NH-U12P SE2 istället mycket bättre och ljudlös

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Vad jag vet låter alla h20 620 på det viset. Även min. Läs inets kommentarer på den kylaren.

Fel som sagt, min lät ingeting. Hade förvisso en 920. Dock började den föra oljud efter ca 1.5 års användade, låter som lagrerna ska skära, typ.
Köpte en H100 istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

Nej, knäpptyst. Låter den så är det fel.

Skrivet av Hyrst:

Fel som sagt, min lät ingeting. Hade förvisso en 920. Dock började den föra oljud efter ca 1.5 års användade, låter som lagrerna ska skära, typ.
Köpte en H100 istället.

Då blir det väl bara att skicka tillbaka min med då, tackar.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Då blir det väl bara att skicka tillbaka min med då, tackar.

Det är riktigt att den inte skall låta alls (eller iaf inte mkt).

Jag fick byta 2 gånger innan jag fick ett ex som fungerar