Permalänk
Medlem

Nytt Projekt, Inblås/Utblås Problem

Hej, då det snart blir dags för ett nytt projekt för mig så har jag några frågor.
Det handlar om en prodigy chassi,

Så här ser planen ut:
1st 120mm fläkt bak
4st 120mm fläktar PnP genom H100 top
1st 200mm fläkt Front

Då till min fråga, eftersom detta bygge ska bli ett clean bygge så vill jag ha fläktarnas "fina" sida utåt, men då Bit-fenix inte tänkte riktigt till när de satte de fula stickersen där, enligt mig
Detta betyder att jag helst vill se Insug i radiatorn som sitter Top, det betyder att 4a fläktar kommer trycka ner luft genom radden. Vet inte hur stor skillnad de gör, många säger att man ska ha utsug top, vilket jag också rekommenderar.

Prodigyn har dock en konstig front med bara små hål runt fronten, så där blir inte jättebra flöde alls.

1. Vilket håll skulle ni sätta fläktarna i chassit om vi utgår från Insug Top.
2. Vilket håll skulle ni sätta fläktarna i chassit om vi utgår från Utsug Top. (ful sida upp)

Här kommer bilder

Med snygga sidan upp

Med fula sidan upp

Med fronten, inte mycket luft

Som ni ser så är det ju verkligen sjukt synd ifall jag inte har de med rätt sida...

För att jag är boss
Permalänk
Medlem

Jag skulle skippat fläktarna på utsidan. Alltså bara kört "push" på H100an.
Det kyler marginellt mer med PnP jämfört med bara en fläkt, och eftersom du ska satsa på ett cleant bygge tycker det är synd att sätta fläktarna på utsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Jag skulle skippat fläktarna på utsidan. Alltså bara kört "push" på H100an.
Det kyler marginellt mer med PnP jämfört med bara en fläkt, och eftersom du ska satsa på ett cleant bygge tycker det är synd att sätta fläktarna på utsidan.

Okej, har hört många säga detta, men tycker du insug/utsug på toppen? Vill klocka en del med! Då blir ju CPUn kallare men datorn i helhet varmare

Permalänk
Medlem

det går inte att köra pnp i fronten där 200mm fläkten sitter och sen ha utblås som vanligt bak och i toppen? eller du kanske inte ville ha det så alls?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bamse82:

det går inte att köra pnp i fronten där 200mm fläkten sitter och sen ha utblås som vanligt bak och i toppen? eller du kanske inte ville ha det så alls?

Flödet i fronten är tyvärr tumme ner

Permalänk
Medlem

Små hål.. Kan bli stora...

Visa signatur

I got a pair of shoes older than you are... -W. Gibson

Permalänk
Medlem

Dremel och CNC har jag gott om, men om du kollar på frontpanelen går det inte att göra mycket vettigt utan det

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Okej, har hört många säga detta, men tycker du insug/utsug på toppen? Vill klocka en del med! Då blir ju CPUn kallare men datorn i helhet varmare

Jag hade nog kört med 200mm i fronten som in, och H100an som ut. Sedan en 120mm fläkt där bak som ut.

Permalänk
Medlem

Insuget i fronten är nästan 0, jag testate, funderar på h100 it och front samt bak in