Permalänk

Snyggaste prokylaren.

Tja!

Ska inhandla Intel i5 3570k 3.4GHz Socket 1155 i veckan på ett ASUS P8Z68 morderkort, jag har inga större planer på att överklocka atm men det kanske kommer så jag förbereder mig för det.

Jag är i alla fall ute efter den snyggaste processorkylaren. Att smaken är som baken (delad) är sant, men har ni någon favorit till utseende får ni gärna länka.
Den ska gärna va röd/svart. Lysa om den känner för det osv. Jag bryr mig inte om ljudet men den får gärna kyla mer än den värmer.
Budget, <~500.
H60 och liknande är även snygga på sitt sätt med att vara stilrena, länka vad ni tycker!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneinalifetime:

Tja!

Ska inhandla Intel i5 3570k 3.4GHz Socket 1155 i veckan på ett ASUS P8Z68 morderkort, jag har inga större planer på att överklocka atm men det kanske kommer så jag förbereder mig för det.

Jag är i alla fall ute efter den snyggaste processorkylaren. Att smaken är som baken (delad) är sant, men har ni någon favorit till utseende får ni gärna länka.
Den ska gärna va röd/svart. Lysa om den känner för det osv. Jag bryr mig inte om ljudet men den får gärna kyla mer än den värmer.
Budget, <~500.
H60 och liknande är även snygga på sitt sätt med att vara stilrena, länka vad ni tycker!

EK HF Extreme Nickel tycker jag är snygg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Skuggan74:

EK HF Extreme Nickel tycker jag är snygg.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack, är det vattenkylning..? Får inte riktigt något grepp när jag googlar

Permalänk
Skrivet av Oneinalifetime:

Tack, är det vattenkylning..? Får inte riktigt något grepp när jag googlar

Det är ett vattenblock, ja. Ett system kommer dock kosta runt 1500 för bara processorn, så det beror på hur mycket du vill lägga

Permalänk
Medlem

Be Quiets kylare är snygga, sen gillar jag Noctuas kylare för att dem går lite mot strömmen

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Inaktiv

H100, alla dagar i veckan

Permalänk

XIGMATEK Thor's hammer är sjukt snygg.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
99:e percentilen

H60 är snygg, men min första lät extremt jobbigt och min andra gick helt plötsligt sönder vilket ledde till att CPUn låg på 98 grader i upp till en timme. Därför kan jag tyvärr inte rekommendera den. Nu har jag en Antec 620 och även om den inte är snygg i sig så gör den att det blir rent och fint i datorn och att uppmärksamheten riktas på annat, t ex RAM-minnena (som i min rigg är röda) och grafikkortet (som jag håller på att bygga en backplate till).

Alltså: 620:n är varken snygg eller ful, men gör sig bra tillsammans med andra, snygga, komponenter.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Vill du ha en snygg kylare så är genesis i sitt nya svarta utförande riktigt snygg: http://www.prolimatech.com/en/products/detail.asp?id=1615&pag...
Problemet är att du måste köpa till fläktar och då blir det inte 500kr utan mer 800kr om du ska ha tre stycken bra fläktar...

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Skrivet av Mattsingen:

Vill du ha en snygg kylare så är genesis i sitt nya svarta utförande riktigt snygg: http://www.prolimatech.com/en/products/detail.asp?id=1615&pag...
Problemet är att du måste köpa till fläktar och då blir det inte 500kr utan mer 800kr om du ska ha tre stycken bra fläktar...

Det var tamefan bland de snyggare kylarna jag sett!
Tråkigt att den täcker dom snygga minnena dock (det är själva ideén men aa )
Går nog simple och kör på Corsair Hydro Series. Har någon någon erfarenhet här? Vilken ska jag ta, varför?
Såg här på SweC att det kommer en ny serie typ "H80i", är det värt att vänta?
Googlade fram att tubes'en mellan fläkten och radiatorn är 11", (drygt 27cm), någon som kan fastställa?

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/visa/2346752/2012-09-25

HA! en luftkylare som lyser rött ;P synd bara att den hamnar på 5 kr över bugeten, men man kan lätt fixa det

ingen aning hur kylaren är för övrigt

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Antingen Prolimatech Genesis eller BeQuiet! Dark rock (pro?).
Kostar dock lite mer dock, runt ~800 tror jag.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk

Kör på H70, tack för alla svar!