Permalänk
Medlem

SLI/CF med P67A-UD4-B3?

har ett sånt här moderkort : http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3759#s...

och nu undrar jag hur det ligger till med SLI och crossfire på den, x8 x16, jag fattar nada. om vi säger att jag vill peta in två gtx 560 TI i den, går det?
ursäkta för noobtråd men hittar inte svar på det jag undrar..

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

det går att lägga in 2 560 ti eftersom att moderkortet klarar av SLI. så länge din nätagg klarar av att ge tillräckligt med kraft så kan du ha SLI GTX 560 TI.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Hedersmedlem

När du kör på två kort är det 2x 8 PCI-e 2.0 som gäller.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

När du kör på två kort är det 2x 8 PCI-e 2.0 som gäller.

okej, men "1 x PCI Express x16 slot, running at x16 (PCIEX16)
* For optimum performance, if only one PCI Express graphics card is to be installed, be sure to install it in the PCIEX16 slot.
1 x PCI Express x16 slot, running at x8 (PCIEX8) * The PCIEX8 slot shares bandwidth with the PCIEX16 slot. When the PCIEX8 slot is populated, the PCIEX16 slot will operate at up to x8 mode."

x8 och x16 är bara olika hastigheter eller?

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pugilisten:

okej, men "1 x PCI Express x16 slot, running at x16 (PCIEX16)
* For optimum performance, if only one PCI Express graphics card is to be installed, be sure to install it in the PCIEX16 slot.
1 x PCI Express x16 slot, running at x8 (PCIEX8) * The PCIEX8 slot shares bandwidth with the PCIEX16 slot. When the PCIEX8 slot is populated, the PCIEX16 slot will operate at up to x8 mode."

x8 och x16 är bara olika hastigheter eller?

Det är med vilken hastighet (bandbredd) som korten tillåts operera i. Ju högre desto bättre. Men det räcker med 2 x 8 PCI-e hastighet i de flesta scenarier som finns idag när det gäller t ex olika spel.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Det är med vilken hastighet (bandbredd) som korten tillåts operera i. Ju högre desto bättre. Men det räcker med 2 x 8 PCI-e hastighet i de flesta scenarier som finns idag när det gäller t ex olika spel.

okej, tack så mycket för svar!

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|