Memtest pågått i 19 timmar. Värt att lägga av?

Permalänk
Medlem

Memtest pågått i 19 timmar. Värt att lägga av?

Hej SweClockers!

Jag har tidigare skrivit lite trådar om mitt problem med bluescreens angående ntoskrnl.exe

Jag tror att problemet kan sitta i ram-minnena. Jag kör just nu ett memtest86+ men grejen är att det har pågått i 19 timmar och är fortfarande inte klart...
Den har hittat nästan 10000 errors och jag undrar ifall ni tycker jag borde felanmäla minnena och returnera dem eller ifall jag behöver byta plats eller vad man egentligen ska göra. Jag tycker att det har pågått lite väl länge nu. Minnena är splitternya dessutom.

Edit: Det var fyra stycken såna här; https://www.inet.se/produkt/5315229/corsair-8gb-2x4096mb-cl9-...

Permalänk
Medlem

Stäng av och skicka tillbaka dom är mitt råd. Nytt ska fungera så är det bara!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av geson95:

Hej SweClockers!

Jag har tidigare skrivit lite trådar om mitt problem med bluescreens angående ntoskrnl.exe

Jag tror att problemet kan sitta i ram-minnena. Jag kör just nu ett memtest86+ men grejen är att det har pågått i 19 timmar och är fortfarande inte klart...
Den har hittat nästan 10000 errors och jag undrar ifall ni tycker jag borde felanmäla minnena och returnera dem eller ifall jag behöver byta plats eller vad man egentligen ska göra. Jag tycker att det har pågått lite väl länge nu. Minnena är splitternya dessutom.

Finns absolut ingen anledning att forsätta, ett fel är ett för mycket, abort!

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Bara att skicka tillbaka skiten, du har uppenbarligen fått trasiga minnen.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av geson95:

Hej SweClockers!

Jag har tidigare skrivit lite trådar om mitt problem med bluescreens angående ntoskrnl.exe

Jag tror att problemet kan sitta i ram-minnena. Jag kör just nu ett memtest86+ men grejen är att det har pågått i 19 timmar och är fortfarande inte klart...
Den har hittat nästan 10000 errors och jag undrar ifall ni tycker jag borde felanmäla minnena och returnera dem eller ifall jag behöver byta plats eller vad man egentligen ska göra. Jag tycker att det har pågått lite väl länge nu. Minnena är splitternya dessutom.

memtest är en endless loop. Du ser hur många pass den har kört. 4gb ram tar runt en halv timme för ett pass. Om du får error så brukar jag kalla det klart och börja kolla om minnena fungerar ensamma i datorn. För fungerar de ensamma, ja då finns det risk att det är moderkortet istället.

Permalänk
Medlem

Tack för de snabba svaren! Verkligen uppskattat