Intel tillbakavisar uppgifter om att Otellini kritiserat Windows 8

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Men ge er allihopa!

Vad är det ni inte får att gå ihop? Intel sa aldrig emot något han sa, de sa bara att han inte var kritisk, utan tvärtom, och det var ju vad han sa själv till att börja med. De bara förtydligade sin ståndpunkt på grund av quote mining från media. Och jag tror de talar sanning. Att de tycker Windows 8 är bra. Windows 8 passar som handen i handsken för deras satsningar på mobilt.

Vad exakt skulle vara bullshit?

Man får tycka vad man vill om Windows 8, men det passar Intels strategi perfekt. Så bara för att ni inte tycker om Windows 8 så behöver ni inte anklaga Intel för att ljuga bara för att de säger att det är bra.

Nu förväntar du dig att folk på SweC faktiskt ska läsa artiklar, tänka själva angående innehållet, och i allmänhet hålla högre nivå än Aftonbladets läsare.
Jag hade väl samma förväntningar förr, men nä, är nog dags att ge upp det nu.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Nu förväntar du dig att folk på SweC faktiskt ska läsa artiklar, tänka själva angående innehållet, och i allmänhet hålla högre nivå än Aftonbladets läsare.
Jag hade väl samma förväntningar förr, men nä, är nog dags att ge upp det nu.

Nä så klart. :/ Folk brukar ju bara läsa rubriker och sedan anklaga företagen för att ljuga när de inte begriper vad de läst. Som när ett företag blir anklagat för att hypa en produkt där de överhuvudtaget inte nämnt något om prestanda. Bara för att produkten inte lever upp till rykten så anklagar man företaget för att ljuga.

Permalänk
Snusfri

Otellini: Windows 8 är bra, kanske lite halvfärdigt och innehåller buggar som kommer att patchas i framtiden.
Intel: Vi bekräftar vad Otellini sagt.

SwecAntiWin8Talibanerna: RAAAAAAAAAAAGE!!! LoLZ0R INTEL SUGER!!! De ljuger, tar tillbaka påståenden!! osv.

Vad har hänt med Swec?

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Vad är det ni inte får att gå ihop? Intel sa aldrig emot något han sa, de sa bara att han inte var kritisk, utan tvärtom, och det var ju vad han sa själv till att börja med. De bara förtydligade sin ståndpunkt på grund av quote mining från media. Och jag tror de talar sanning. Att de tycker Windows 8 är bra. Windows 8 passar som handen i handsken för deras satsningar på mobilt.

Vad exakt skulle vara bullshit?

Man får tycka vad man vill om Windows 8, men det passar Intels strategi perfekt. Så bara för att ni inte tycker om Windows 8 så behöver ni inte anklaga Intel för att ljuga bara för att de säger de tycker att det är bra.

EDIT:
Folk läser bara:
"Otellini kritiserar."
"Intel Dementerar."

Så tror folk att något inte stämmer, läs vad som sagts utförligt istället.

Jag sa aldrig vad jag tyckte var bullshit

Tycker hela grejen är lite bullshit. (hur folk tolkar det som sagts o.s.v.)

Permalänk
Musikälskare

Muppar...

Våga stå för vad ni har sagt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flashen:

Muppar...

Våga stå för vad ni har sagt

...eller så kan ni läsa artikeln i sin helhet och förstå vad de säger

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Inga problem, räckte läsa artikeln mellan raderna så kan vem som förstå vad som försigår bakom den där "fina felfria inbjudande" säljande reklamscenen.
Av döma ifrån Windows 8 så skulle det inte förvåna om det i huvudsak till största delen rör sig om ett stundentarbete, samtidigt som varenda kotte förväntar sig att det är ett legitimt företag som producerat och utvecklat det här.
Man håller ju då effektivt framtagningskostnaderna billigare men på bekostnad av andra lika värdefulla betydande delar som alla nu fått se resultatet ifrån när de kommer till kvalitet och hur man prioriterat utformning och vägvalen man tagit.
Risken finns vi förlorar flera år av positiv utveckling på den här satsningen och ingen vet ju vad som kommer bli nästa steg efter detta, om man fortsätter samma inriktning & naiva tänk eller det kan bli nått utav de i slutändan.
Hur som är dom genomskådade i mina ögon, för mycket bakomliggande Amerikanska intressen på mängder av olika politiska områden.
Men det är ju inte den bilden man först tänker på när man ser operativsystemet Windows och särskilt inte när det handlar om Windows bland barn & unga i skolan.
1st skolklass har ju inget större värde men handlar det om hämta in användarspecifik telemetrisk data ifrån hela regioner och länder, då börjar det ju likna nått. Kombinerar man sen detta med riktad reklam så står företag på kö för tjäna pengar. Vad är ett liv och en identitet värd ur den aspekten.
Känner på mig man ännu inte utnyttjat dom här instrumenten fullt ut men Windows 8 är ett bra exempel tillsammans med vad som är på G inom andra företag och tillverkare, det bådar om hårdare spelregler framöver om detta får fortsätta. Utelåsning är ju en annan del i detta när det kommer till vem som kommer få använda vad inom IT. Patentkrigen ingår ju också som ett uttryck i detta. Framöver fler inskränkningar & åtstramningar, man kommer samla sina användare mer knutet till sina egna produkter. Mindre frikostigt och mer slutet. Synd på utvecklingen men det är nog vad vi kan förvänta oss inom tjänster & mjukvara och till viss del hårdvara och då speciellt bland dom aktörer som har nått att säga till om