Permalänk

Vilket gtx 660 utan ti?

Tjena!
SKa inhandla ett gtx 660 för att lira bf3 på high. NU undrar jag vilket kort hade ni valt? Jag har tänkt på det här just för att det är billigast men vad tror ni? ( http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=760813 ) Kan ju vara najs att överklocka lite och kylaren på gainward kortet ser ju sådär ut? Sen har jag kollat på det här zotac kortet, tycker det är grymt snyggt och ska ju tydligen klocka bra enligt swec tester? http://cdon.se/hemelektronik/zotac_geforce_gtx_660_2gb_ddr5_2... MSIs kort ser ju bra ut har hört bra om deras kylare? Men jag har ingen aning? Någon som skulle kunna hjälpa mig att välja kort?

Permalänk

De är ganska vara likvärdiga när det kommer till temperaturer dock har jag hört att MSI o gigabytes ska va bland de tystare. Skulle nog satsat på ett MSI.

Permalänk
Medlem

Om du ska clocka, asus eller msi kylare är bäst. Zotac ser ok ut också. Välj den billigaste

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Skrivet av gaminggirl:

okej, jo msis modell är snygg också. HAr hört mycket bra om kylaren.
Edit: Någon som tror på gainward kortet? det är ju billigast

Permalänk
Medlem

Den har också stock kylare. Gainward är på ingen sett dålig, men du kan kanske få lite mer ut av dom andra kort.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Skrivet av zeleni:

Den har också stock kylare. Gainward är på ingen sett dålig, men du kan kanske få lite mer ut av dom andra kort.

så det är värt 100kr extra på msi modell :)?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TruePulze:

okej, jo msis modell är snygg också. HAr hört mycket bra om kylaren.
Edit: Någon som tror på gainward kortet? det är ju billigast

MSI? Detta är ju Gigabyte?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

MSI? Detta är ju Gigabyte?!

Citerade fel person men vad tror du? Är msi värt 100kr för bättre kylare?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TruePulze:

Citerade fel person men vad tror du? Är msi värt 100kr för bättre kylare?

Jag tycker det är värt extra peng för att få en tystare dator. Dock vet jag inte vilket av dem som är just detta förutom Gainward som ju är mest högljutt iom referensdesign.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Jag tycker det är värt extra peng för att få en tystare dator. Dock vet jag inte vilket av dem som är just detta förutom Gainward som ju är mest högljutt iom referensdesign.

aha aa det är sant

Permalänk

Ville bara säga att det blev ett msi 660 Tack för all hjälp!

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt MSI GTX 660 idag. Grymt imponerad! Tyst, svalt och högpresterande!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Fick hem mitt MSI GTX 660 idag. Grymt imponerad! Tyst, svalt och högpresterande!

jag skulle fått mitt msi idag men fick fel och det var ett asus jag fick

Permalänk
Medlem
Skrivet av TruePulze:

jag skulle fått mitt msi idag men fick fel och det var ett asus jag fick

Behåller du det? Och i så fall är du nöjd? Antar att det inte var den versionen som är extra överklockad från fabrik.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Köpte detta MSI förra veckan

http://www.inet.se/produkt/5409637/msi-geforce-gtx-660-2048mb

SUPER nöjd med allt Snyggt också

Visa signatur

Gigabyte Z97P-D3 | Intel Core i7 4790K | G.Skill 16GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws X Performance | Maxtor 250GB | OCZ Vertex 2 SSD 60GB | Samsung SSD 830-Series 128GB | Samsung SSD 840-Series 128GB | 620W HX Corsair | GIGABYTE GTX 970 GAMING | Samsung TFT 24" P2450H Rose Black | BENQ XL2420T

Permalänk
Skrivet av shogun-r:

Behåller du det? Och i så fall är du nöjd? Antar att det inte var den versionen som är extra överklockad från fabrik.

Japp jag behåller det Jag är jätte nöjd och det var inte oc varianten jag fick

Permalänk
Medlem

Har ett msi 660TI
Är väldigt nöjd med det!
Går aldrig över 50* och är väldigt tyst!

Jag har däremot ett välventilerat chassi med fläktar som låter ganska bra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TruePulze:

jag skulle fått mitt msi idag men fick fel och det var ett asus jag fick

Ok, illa att du fick nåt annat än det du förväntade dig! Men det kanske blev bra ändå?

Skrivet av Tapi0:

Köpte detta MSI förra veckan

http://www.inet.se/produkt/5409637/msi-geforce-gtx-660-2048mb

SUPER nöjd med allt Snyggt också

Precis det jag fick hem idag och kan enbart instämma! Kortet känns väldigt gediget då det inte används några plast-detaljer förutom själva fläktarna.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Vad säger ni om Asus vs MSI. MSI http://www.inet.se/produkt/5409637/msi-geforce-gtx-660-2048mb är högre klockad än Asus OverClock http://www.inet.se/produkt/5409677/asus-geforce-gtx-660-2048m... tror ni man kan överklocka MSI högre än Asus totalt sett eller blir det samma i slutändan.

Hoppas ni förstod vad jag menade.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport