Arctic Accelero Hybrid – vattenkylningspaket för grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikkey:

Är du helt 100% på att ett 2.5 slots grafikkort inte går in i ett Prodigy? Isåfall försvann mina planer på m-itx :/.

Dremel?

Permalänk
Medlem

Klart prisvärt för under 1000lappen.
Hade det inte varit för att jag redan modifierat min 560ti kylare att passa till 660ti'n så hade det varit ett köp.

Skulle dock vilja se en lite mer modulär lösning, så man kan koppla en längre slang, ex, för när man har en större kylare utanför burken. som jag har, med sval luft som sugs in från förnstret.

Permalänk
Musikälskare

Högt pris kan jag nog inte hålla med om direkt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Den riktigt stora fördelen är ju ljudnivån....
17.1dBa är RUSKIGT stor skillnad....

Med tanke på det tror jag en hel del kan tänkas köpa den.

Skrivet av Lordsqueak:

Klart prisvärt för under 1000lappen.
Hade det inte varit för att jag redan modifierat min 560ti kylare att passa till 660ti'n så hade det varit ett köp.

Skulle dock vilja se en lite mer modulär lösning, så man kan koppla en längre slang, ex, för när man har en större kylare utanför burken. som jag har, med sval luft som sugs in från förnstret.

Lite svårt då det är ett förfyllt slutet system...

Permalänk
Administrativ avgift

Fast sen funkar ju antech kuhlern den oxå väldigt bra och med fläkten på 50% kan jag bara klaga på det lila pumpljudet men det är så litet att det går att sova med!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk

Fråga från en ovetande: Har inte Arc en fläktplats på chassiesidan? Om inte, så tror jag defenifitvt att det varit en bra lösning då man kan få kall luft, kör man tex en överklokad prolle kan nog värmen från cpufläkten förstöra lite av effekten. På mitt NXZT Phantom har jag ju dubbla fläktplatser i sidan på lådan, smutt om man vill köra CF/SLi?

Visa signatur

Intel i5 2500k 4,7Ghz@ 1,425v - Noctua NH-D14 - Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB CL8 1,5v - Gigabyte Radeon HD7970 3GB 1189/6400 mhz - Asus Xonar Essence STX - Asrock Z77 Extreme 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Skulle väl se lite konstigt ut med ett hål på sidan av chassit?

Snyggt chassi du har btw!

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem

Tackar SweC!

Jo, Artics kylare lär vara svårinstallerade om det inte är en kylare speciellt gjord för just ett kort (Körde Artic Accelero 5970 förut, lätt som en plätt att installera), men multikomaptibla saker verkar svårjobbade.

Dock blir jag nyfiken nu hur deras egna luftkylare presterar i gämnförelse mot denna då enligt deras hemsida så ska den konstigt nog vara bättre, även fast denna är dyrare.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikkey:

Är du helt 100% på att ett 2.5 slots grafikkort inte går in i ett Prodigy? Isåfall försvann mina planer på m-itx :/.

Kollade upp det för ett tag sedan. Googlade fram ett inlägg på ett forum där en representant från bitfenix sa att det inte skulle gå. Det var typ bara 2-3 mm marginal för ett 2 slots om jag minns rätt. Möjligt att man kan bända in det, men det är inte behagligt på något sätt...

Permalänk
Medlem

Om jag nu skulle vilja kyla två GPU + CPU med dylika system , finns det nån låda där slangarna räcker ?

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

om mer kört detta systemet till sina kort så hade jag defenitivt varit intresserad.
värme och ljudnivå är viktigt för mig

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fjaman:

Installerade den häromdan, japp massivt komplicerad installation men resultatet var riktigt bra... Hade gärna sett lite längre slangar typ ett par cm men det funkade. Load droppade från 83-85C till mellan 51-53C, efter jag la till en OC på +175 och 400 på ramen idle droppade till drygt 29C, största fördelen var att allt oljud försvann. Skulle rekommendera den till alla som känner en kylare e värd en dryg tusenlapp...

Instämmer, slangarna kunde varit en bit längre...det förhindrade en del möjligheter att placera utblåset.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Om jag nu skulle vilja kyla två GPU + CPU med dylika system , finns det nån låda där slangarna räcker ?

Jag kör två GPU (GTX680) och en H100 på CPU i mitt Bitfenix Shinobi XL, tillsammans med 5st 3,5" diskar och en SSD.
Fungerar utmärkt, ligger på 32grader / 28 grader på GPU vid idle och ca 45 grader / 50 grader efter 3 timmars Battlefield 3...

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem

Schysst. Dock synd med massa radiatorer överallt. Skulle vara schysst med både cpu och gpu i en 240mm radiator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantern1337:

Schysst. Dock synd med massa radiatorer överallt. Skulle vara schysst med både cpu och gpu i en 240mm radiator.

frågan är hur bra det är.

Då t.ex det rekommenderas oftast en 360 rad till cpu & gpu med vanlig vattenkylning.
Iaf om man vill ha bra temps.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av Lonefox:

Den riktigt stora fördelen är ju ljudnivån....
17.1dBa är RUSKIGT stor skillnad....

Med tanke på det tror jag en hel del kan tänkas köpa den.

Lite svårt då det är ett förfyllt slutet system...

Viktigt att tänka på när man iakttar diagrammen i artikeln är att ljudnivån för maximal fläkt-hastighet är irrelevant utan mätvärden att ställa i relation; tex temperatur, prestanda (för grafikkort med dynamisk boost) och effektförbrukning. Mätvärden för max belastning är det man vill notera i detta fall.

Permalänk
Medlem

Se på fan! Den passar mitt gamla 4890! Känns dock inte lönt att uppgradera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael07:

Kollade upp det för ett tag sedan. Googlade fram ett inlägg på ett forum där en representant från bitfenix sa att det inte skulle gå. Det var typ bara 2-3 mm marginal för ett 2 slots om jag minns rätt. Möjligt att man kan bända in det, men det är inte behagligt på något sätt...

Aha, okej. Rackarns vad surt, jag som var så inne på ett m-itx bygge. Får se om jag kanb sälja mitt nuvarande till en bekant som snart ska bygga en dator. Håller med dig om att det känns obehaglig att bända in ett grafikkort, inte värt att riskera!

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem

Kyler lite bättre och låter ungefär som ett CUII, känns som det finns betydligt värdare alternativ...alldeles för dyrt..

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

denna i pnp med 2st typoon fläktar vore ju kan ja tänka mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Inaktiv

Tycker att det mest visar hur bra ASUS DC II är. Varför sabba garantin och betala en massa för något som är verkligen marginellt bättre än DC II

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Tycker att det mest visar hur bra ASUS DC II är. Varför sabba garantin och betala en massa för något som är verkligen marginellt bättre än DC II

Därför att den är bra mycket tystare.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

frågan är hur bra det är.

Då t.ex det rekommenderas oftast en 360 rad till cpu & gpu med vanlig vattenkylning.
Iaf om man vill ha bra temps.

Ja, lär bli väldigt hög temp. Och 360 kommer ta en väldig plats. Men tja, med ett bra chassi blir det nog bra.

Men två stycken 120 eller 240-radiatorer låter väldigt bökigt att få till.

Men kanske kommer chassin för det ändamålet snart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balbuto:

Jag kör två GPU (GTX680) och en H100 på CPU i mitt Bitfenix Shinobi XL, tillsammans med 5st 3,5" diskar och en SSD.
Fungerar utmärkt, ligger på 32grader / 28 grader på GPU vid idle och ca 45 grader / 50 grader efter 3 timmars Battlefield 3...

Alla med sluten vattenkylning ?

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Skulle gärna vilja veta hur skillnaden är om man monterar två högpresterande fläktar i PnP. För som stock-kit är jag inte imponerad. Jag försår att delarna kostar mycket och därav prislappen på 1000kr, men det inte i närheten att vara värt pengarna.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk

Ni kan inte stirra er blinda på siffrorna, tänk på VILKET ljud det är som kommer från datorn.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag tycker det verkar vara intressant. har nu dc2 och känner att det skulle vara skönt med lägre ljudnivå. jag är nöjd med dc2 men man vill ju alltid ha bästa :-).
Blir väl köp när priset gått ner och till nästa grafikkort köp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Viktigt att tänka på när man iakttar diagrammen i artikeln är att ljudnivån för maximal fläkt-hastighet är irrelevant utan mätvärden att ställa i relation; tex temperatur, prestanda (för grafikkort med dynamisk boost) och effektförbrukning. Mätvärden för max belastning är det man vill notera i detta fall.

Nja, håller inte riktigt med. Om de har lyckats få upp fläkten i maxhastighet så visar ju det hur mycket ett worst case scenario skulle låta och om inte ens detta gör att den stiger nämnvärt så är detta system tyst oavsett belastning. Däremot håller jag med dig om att det inte visar på någon verklig skillnad mellan lösningar i vardagligt bruk då man inte vet hur mycket som krävs för att orsaka stegring av fläkthastigheten, kanske klarar sig DC II på lägsta hastighet oavsett belastning (det gör det inte, men framgår inte av just den grafen) och då spelar det ju ingen roll om det är skillnad i maxbelastning. Men att veta att oavsett hur mycket du pressar kortet så kommer ljudnivån inte att stiga något speciellt tycker jag är vettig information ändå.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av Videoapan:

Nja, håller inte riktigt med. Om de har lyckats få upp fläkten i maxhastighet så visar ju det hur mycket ett worst case scenario skulle låta och om inte ens detta gör att den stiger nämnvärt så är detta system tyst oavsett belastning. Däremot håller jag med dig om att det inte visar på någon verklig skillnad mellan lösningar i vardagligt bruk då man inte vet hur mycket som krävs för att orsaka stegring av fläkthastigheten, kanske klarar sig DC II på lägsta hastighet oavsett belastning (det gör det inte, men framgår inte av just den grafen) och då spelar det ju ingen roll om det är skillnad i maxbelastning. Men att veta att oavsett hur mycket du pressar kortet så kommer ljudnivån inte att stiga något speciellt tycker jag är vettig information ändå.

680 DC2s fläktkurva slutar vid ~40%, följden av att pressa kortet blir således i stort sett densamma. Detta gäller för de flesta grafikkort från stora aktörer. Skillnaden med kylare som TF, WF och DC2 är att man manuellt kan justera fläktkurvan med tex Afterburner om man så önskar.

Sweclockers test av GTX 680 Twin Frozr III visar detta tydligt: http://www.sweclockers.com/recension/15461-msi-geforce-gtx-68...

Undantaget är GTX 670 DC2 som använder motorer med lägre maxeffekt, för att minska risken av missljud som kan uppstå när glidlagrade fläktar designade för högre varvtal ligger på för låg effekt. Detta är något ni kommer se mer av i nästa generation

Permalänk
Medlem

Synd att plastkåpan är så gräslig. Gillar inte den designen, tyckte de kunde hållt det enklare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur