Permalänk

Tjafs om att AMD Neckar!!!

Allt detta ''UUH KÖP INTE AMD FÖR AMD GER BOTTLENECKS'' förstår jag inte vart det har kommit ifrån, jag har aldrig sett en tråd där det står HJÄLP MIN AMD CPU FLASKAR MIN GPU utom någon som hade ett 550ti och ville köra BF3 på high.

http://www.overclock.net/t/1210060/fx8120-vs-2500k-benchmark-...

Here you go, Intel överpresterar såklart men Inte med mycket alls i förhållande till 1299kr / 1899 Kr., i de flesta Testerna är minimum och avg fpsen nästan densamma och i många benchar vinner t.om 8120. för att inte tala om 8150, eller dem 10-20% i utlovad prestanda från vishera,

JAG SÄGER INTE ATT AMD KOMMER VINNA, jag säger bara / dem suger inte lika hårt som ni intel boys får dem att se ut o göra.

Permalänk

Mycket meningsfull tråd. Håller dock med dig till fullo.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Köp inte en amd. Den flaskar!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd

varför köpa amd när det finns sandy/ivy bridge?

Säg mig vilken amd cpu för 1700kr som slår en 2500k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Köp inte en amd. Den flaskar!

Som denna talare sade köp ej AMD då de neckar mer än mina katters vattenflaskor!

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem

En tråd som bara kan urarta i bajskastning, spännande.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av combatzone:

varför köpa amd när det finns sandy/ivy bridge?

Säg mig vilken amd cpu för 1700kr som slår en 2500k

Säg mig vilken Intel CPU för 1300kr som slår en FX-8120.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av combatzone:

varför köpa amd när det finns sandy/ivy bridge?

Säg mig vilken amd cpu för 1700kr som slår en 2500k

ingen, finns ingen amd cpu som kostar 1700 kr i dagsläget.

Permalänk
Medlem

en i3:a flaskar inte heller i de flesta spelen. whats your point?

Permalänk
Medlem
Skrivet av combatzone:

varför köpa amd när det finns sandy/ivy bridge?

Säg mig vilken amd cpu för 1700kr som slår en 2500k

Handlar inte om vad som slår vad. En 8120 är rätt prisvärd CPU då den är lite billigare och nästan lika bra. På en del applikationer är den tom. bättre.
Så om du vill spara in 500kr så är det en rätt prisvärd cpu som inte lär flaska i spel på ett bra tag.

Ca 10% sämre prestanda än en 2500k och ca 20% billigare med moderkort inräknat.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av combatzone:

varför köpa amd när det finns sandy/ivy bridge?

Säg mig vilken amd cpu för 1700kr som slår en 2500k

Jag trodde 1300kr för en bättre CPU var värt att starta en tråd om, tack ts

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av DevilsDad:

en i3:a flaskar inte heller i de flesta spelen. whats your point?

och å andra sidan ger amd mer prestanda per krona än en i3:a

Permalänk

amd and just amd <3

Visa signatur

amd 960T 4870 osv
laptop: hp pavilion osv

Permalänk

Alla tycker vi olika och har olika budget vid processorval.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Köp inte en amd. Den flaskar!

Köp inte Intel. Det kostar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Köp inte Intel. Det kostar.

Min 3930k skrattar åt den kommentaren.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av combatzone:

varför köpa amd när det finns sandy/ivy bridge?

Säg mig vilken amd cpu för 1700kr som slår en 2500k

wtf har själv en 2500k o inte fan gnäller jag på amd som jag hade innan ...vist funkar lite snabbare med den jag har nu men inte fan ska man leka översittare för det ...965be..fungerar super bra för dom flesta här på sweC enligt mig ...o mitt byte var enbart för att prova på något nytt

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk

"Säger inte att amd kommer vinna"
Det är en tävling alltså? Det hade jag helt missat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Konkurrenter inblandade = Race, vinner man inte förlorar man, och det har AMD helt klart gjort,

Och vilken amd cpu som slår en I7? jo det är så att amds dyraste CPU inte ens kostar 1700 vilket betyder att per prestanda per krona är amd fortfarande ett väldigt bra val då det inte bottleneckar i något speltest, That is my point ''A MEN INTEL E JU BÄTTRE'' ja, men inte så mycket så att jag har lust att punga ut med pengar som ger mig runt 5-9 minimum FPS i de flesta spel när de över är i hundratals, det är inte värt dem 1400 Kronorna mer 2700k kostar. vilket betyder att för att vara lika slagkraftig per krona ska en 2700k kosta runt 1800 kr och inte ÖVER 100% mer.

Mina favoriter by the way så folk ej får the wrong idea, I5 3570K och FX-8120.

*EDIT* 2700k har runt 50% mer utöver prestandan av en 8120 i vissa benchar, VISSA nu är jag generös. 50% mer i prestanda!!.

Då ska 2700k Kosta 50% mer! vilket är 600kr, o då öandar den på 1800, itne 2700kr

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pippihunter:

*EDIT* 2700k har runt 50% mer utöver prestandan av en 8120 i vissa benchar, VISSA nu är jag generös. 50% mer i prestanda!!.

Då ska 2700k Kosta 50% mer! vilket är 600kr, o då öandar den på 1800, itne 2700kr

äh, en tusing hit eller dit, det drabbar ingen fattig

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Hedersmedlem

Nu sitter vi ju här på sweCLOCKERS så jag förmoder att många väljer att överklocka för lite extra prestanda. En annan generalisering är att många härinne gillar bra nätagg då alla vet hur viktigt det är med en bra strömförsörjning.

Vi säger att vi vill klocka både en 3570K och en 8120 upp i närheten av 4.6-4.9Ghz. För att uppnå detta behöver en 8120 ca 200 extra kostbara kvalitetswatt från nätdelen. Dvs. man får köpa en betydligt dyrare nätdel. Dessutom alstrar en överklockad 8120 något mer värme så man behöver även en dyrare/bättre cpu-kylare.
På köpet får man sämre prestanda med 8120 = WIN

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

äh, en tusing hit eller dit, det drabbar ingen fattig

handlar inte om fattig eller rik handlar om hur hur smart man e som användare och vad man använder cpu.n till några men få haär inne köper dom värsta bästa cpu enbart bara för att dom är så kallade bäst ...men vad ska man med en cpu för närmare 10.000 när du ej använder den fullt ut te``´folk som spelar köper en 3770 i stället förr en 2500k helt jävla dumt ...(folk vet nog ej bättre) o amd presterar helt ok i spel för det priset man betalar för dom ....så ett bra allternativ till en bra spel prolle = en billig amd ......sorry för alla jä...f3elstavningar men full som ett egg innan krog dag ...

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av deepforce:

och å andra sidan ger amd mer prestanda per krona än en i3:a

inte i extremt entrådade program, men generellt sett har du rätt i det, ja

Permalänk
Medlem

mmin FX-8150 flaskar inte mitt GTX680 BF3 på ultra flyter på fiiint

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Köp inte Intel. Det kostar.

Köp inte Intel. Du kanske får en framtidssäker dator!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Min 3930k skrattar åt den kommentaren.

Ska köpa min andra 3570K Har dock haft bara AMD innan.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Pippihunter:

*tråd låst*

Diskussionsforum. Argumentation. Sansade påståenden. Inleder man en tråd sådär, vad tror du att du får för diskussion?

Citat:

§ 1 Trivsel
För att hålla diskussionerna på en trevlig och konstruktiv nivå ska alla medlemmar följa de etiska regler som gäller på såväl internet som i det vardagliga livet.

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.

§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.
§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers