Problem med FTP och PHP

Permalänk
Medlem

Problem med FTP och PHP

En server jag har haft i flera år har alltid haft ftp-server igång och det har funkat fint utan problem, tills nu. Nu får jag bara "425 Can't open data connection." när jag försöker ansluta. Jag har googlat hur mycket som helst och enligt andra verkar det bero på portar som inte är öppna, men de är lika öppna nu som de vart tidigare! har också försökt byta portar, men problemet kvarstår ändå. Vad gör man?

Kommando: USER test Svar: 331 Password required for test Kommando: PASS **** Svar: 230 Logged on Kommando: SYST Svar: 215 UNIX emulated by FileZilla Status: Ansluten Status: Hämtar kataloglistning... Kommando: PWD Svar: 257 "/" is current directory. Kommando: TYPE I Svar: 200 Type set to I Kommando: PASV Svar: 227 Entering Passive Mode (81,226,68,214,195,135) Kommando: MLSD Svar: 425 Can't open data connection.

Det konstiga här är att på en dator en bit härifrån funkar det att gå in via google chrome. Men på alla andra ställen blir det 425. Den som vill får gärna testa själv.

---

Sen klämmer jag in en annan liten undran när jag ändå skriver, samma server kör även php. Det enda jag testat är några olika fotoalbum och dessa är nåt enormt slöa, tar flera sekunder att ladda en sida med några små miniatyrer på. Uppkopplingen är visserligen slö, men gör jag likadant med vanlig html går det mycket snabbare. Vad kan det bero på, och kan jag göra nåt för att snabba på det hela?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inget proffs på det här. Men kolla passivportarna. Jag tror det är de som används vid data överföringen och det är där den lägger ner.

Permalänk
Medlem

Det är de jag har bytt. Hade 1024-1050 först, både innan och efter det slutade fungera, och nu provade jag med 50000 till 50100 men med samma problem.

Visa signatur
Permalänk

Har du forwardat alla portar i din router också?

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

Som jag skrev så är det precis lika öppet som tidigare, har inte ändrat något.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det alltså bra om jag kan klicka på länken och se bilden?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Jaa.. bra för dig, jag kan det då inte..

Visa signatur
Permalänk

Funkar hur bra som helst.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem
Skrivet av Udihow:

Jaa.. bra för dig, jag kan det då inte..

Inte jag heller. Får samma fel som du beskriver i första posten.

Permalänk
Medlem

För mig funkar det.

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av TommyToad:

Funkar hur bra som helst.

Skrivet av FobbanN:

För mig funkar det.

Hmm, nu när jag testade idag funkar det tydligen igen..

Någon som har svar på det jag skrev om PHP?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Udihow:

Hmm, nu när jag testade idag funkar det tydligen igen..

Någon som har svar på det jag skrev om PHP?

Vad är det för cpu i servern?

Permalänk
Medlem

2x Pentium III-S 1.40 GHz, 512K Cache, 133 MHz FSB

Men det tycks ha blivit bättre sen jag avinstallerade och installerade php igen
Tror nog jag gjorde nåt fel när jag installerade det första gången..

Insåg nu att jag inte nämnde några detaljer alls, det är alltså php i IIS i Win 2003 och det nya jag installerade körs tydligen genom nåt "FastCGI" vilket det förra inte gjorde.

Visa signatur