Permalänk
Medlem

Kris i datorbygget

Som titeln lyder blev det mer eller mindre ett mindre sammanbrott inatt när jag byggde nya burken. De förbannade gängorna på min a70 kylare pajade vilket gjorde att den helt enkelt inte gick att montera korrekt. Detta gjorde att jag blev fast med intels standardkylare som jag tidigare svurit på pga hög ljudnivå och dålig kylningsförmåga.

Som tur är såg jag att komplett kör en fin drive denna helgen med vattenkylning och noctua kylare. Min fråga är kort och gott om man ska köpa en H60 eller en noctua. Behöver man fylla på vatten i h60 något? Vilket av dessa alternativ har lägst ljudnivå? Lätt monterad i ITX chassi är plus också.

Tack för snabba svar

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Vilket itx chassi gäller det? Noctua är ett bättre köp, prestandan är på topp och ljudnivån är låg. Fläktarna som följer med Hydro serien är inget att ha och för att få en vettig ljudnivå måste du lägga mer pengar på fläktar. En luftkylare är mer driftsäker, ingen pump som kan gå sönder och börja låta eller slangar som läcka och Noctua har sex års garanti på sina grejer vilket är väldigt trevligt.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Permalänk
Medlem

bygger i prodigy chassit, har för mig att mitt moderkort är kompatibelt med noctuas 14cm kylare
det är asus deluxe kort.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.