Otellini: "Windows 8 släpps halvfärdigt"

Permalänk
Medlem
Skrivet av stefan1981:

Jag ser faktiskt fram emot 8:an. Å kunna få appar som samlar de nyheterna jag vill ha utan att behöva leta igenom massa onödiga sidor på nätet. Som appen sportkoll mm. Samlar nyheterna om det laget jag håller på å sorterar bort resten. Jag tror deras AppStore kommer bli succé om ett år eller liknande. Och folk kommer inte sakna det gamla utseendet.
Vi är bara rädda för förändring. Även om den ibland kan vara bra.

Visst självklart kommer det vara buggar som behöver fixas. Men så är det med all mjukvara idag.

RSS-läsare?

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Medlem

Jag hoppades på Windows 8, men jag fortsätter med Vista i några år till. Windows blir bara fulare, Live Messenger är ett skämt och hela Hotmail ska förvandlas till ett fyrkantigt Outlook. Tur att det börjar tillkomma lite vettiga alternativ till Microsofts produkter!

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Skrivet av microsofter:

Jag förstår faktiskt inte riktigt den massiva konservativa kritiken mot förändringen av Windows (Metro/startknappen) det hördes liknande tongångar när Microsoft tog bort classic startmeny.

Fortfarande den bästa startmenyn, enligt min mening.

Det som stör mig mest med Win8 är vad det antyder om Microsofts planer för framtiden: att de vill låsa Windows desktop så den blir lika instängd och bunden till en viss provider & appstore som mobiltelefon-OS (och MacOS) redan är.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk

Ingen fara grabbar !

Ubuntu 12.10 släpps planenligt den 18/10 ! Om man, som undertecknad, ogillar Unity är det bara att installera Cinnamon-PPA:et (sudo add-apt-repository ppa:gwendal-lebihan-dev/cinnamon-stable)....

Henri

Permalänk
Medlem
Skrivet av mhenriday:

Ubuntu 12.10 släpps planenligt den 18/10 ! Om man, som undertecknad, ogillar Unity är det bara att installera Cinnamon-PPA:et (sudo add-apt-repository ppa:gwendal-lebihan-dev/cinnamon-stable)....

Henri

Om man inte har något emot att inte kunna spela eller köra säg ca 99% av alla program för datorer det vill säga,
Ubuntu/Linux är hopplöst skit som hör hemma i serverparker och företagsmiljöer där man har ett helt team som kan koda Linux och skapa ett funktionellt OS ur kod-soppan som utgör Linux.