Problem att installera GTX460

Permalänk
Medlem

Problem att installera GTX460

Hej, ja har ett GTX 460 som jag tänkt installera, men min dator har också ett integrerat radeon hd 3000, nu är det så att när jag lägger i det nya kortet så slipper ja in i windows men efter en minut eller så hakar datorn upp sig..

datorn kör i allafall från det nya kortet men varför hakar datorn upp sig? har installerat drivrutinerna och allt...

tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbee__:

Hej, ja har ett GTX 460 som jag tänkt installera, men min dator har också ett integrerat radeon hd 3000, nu är det så att när jag lägger i det nya kortet så slipper ja in i windows men efter en minut eller så hakar datorn upp sig..

datorn kör i allafall från det nya kortet men varför hakar datorn upp sig? har installerat drivrutinerna och allt...

tacksam för svar!

Vad händer när datorn hakar upp sig? Fryser programmet du är inne i? Hela datorn? Måste du starta om nätagget? Får du något felmeddelande?

Permalänk
Medlem

hela windows hakar upp sig.. kan inte ens röra på musen, så ja måste trycka på reset knappen på datorn..
edit: nej ja får inget felmeddelande..

Permalänk
Hedersmedlem

Vad har du haft innan ditt GTX460? Övriga delar? Nätagg namn + specc?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Testa att stänga av det integrerade kortet i BIOS.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

har kört med det integrerade radeon hd3000 innan..
övriga delar: moderkort Asus M4A78LT-M LE
Processor: amd athlon X3 450 @3.2ghz
nätagg. : Chieftec CTG-600-80P 600W
windows 7 ultimate 32bit

Permalänk
Medlem

provade stänga av det integrerade grafikkortet men forfarande samma problem.. datorn hakar upp sig när man går in i bios också när man kör det separata kortet..

kan det vara något fel med kortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbee__:

provade stänga av det integrerade grafikkortet men forfarande samma problem.. datorn hakar upp sig när man går in i bios också när man kör det separata kortet..

kan det vara något fel med kortet?

Har du en annan dator du kan testa graffet i? Då skulle du kunna ta reda på om det är kortet.
Du kan ju också testa på att installera om Windows och sedan ta in senaste drivisarna

Permalänk
Medlem

Snurrar alla fläktar ok? Om fläkten på GPU eller CPU blivit blockerad, kanske fått en sladd i kläm eller nåt, så stänger ju datorn ner som skydd för att inte komponenterna ska förstöras.

Visa signatur

Dator1: Core i7 9700k | RTX 2080 | Asus z390-f | 16gb DDR4 3200 | 2 x 500gb ssd | RM 750x
Dator2: Core i7 6700k | MSI GTX1080 8gb | 2x8gb DDR4 2100mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | Fractal D R3 | 3tb samsung lagring
Dator3: Core i5 4690k | ASUS GTX1070 8gb | 2x8gb DDR3 2400mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | mini itx node 304

Permalänk
Medlem

alla fläktar snurrar som de ska, ska åka till en kompis å testa grafikkortet imorrn o se. om det inte funkar i hans dator blir de att hämta ett nytt