Permalänk

560 Ti högvarv

Tjenare ! Mitt 560 TI går verkligen på hög varv i World Of Warcraft, kortet är cirka 4 - 5 månader gammalt.

http://imageshack.us/photo/my-images/411/testgraffe.gif/

Klicka på länken så ser ni resultatet jag gjorde igår med GPU - Z tycker det va lite onormalt, kände även på chassit att det va ganska varmt, är det fläktarna som börjar gå redan tro ? tacksam för bra svar / VooDoo

Använde tidigare, Gainward GeForce GTX 460 768MB PhysX hade inte samma problem då.

Nuvarande utrustning. Moderkort ( ASUS P7P55D-E LX, P55, Socket-1156 )

Processor ( Intel® Core i7-870 Processor
Socket-LGA1156, Quad Core, 2.93Ghz, 8MB, 95W, Boxed w/fan )

Nät ( Chieftec Super Series 650W PSU )

Permalänk

Låter knepigt, ladda ner MSI Afterburner å se vad den säger, du kan också styra fläktarna med det programmet för att se om du kan få någon värmeskillnad.
Annars skulle jag försöka att reklamera den.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. | Moderkort: Asus Maximus V Gene. | Processor: Intel® Core i5-3570K. | CPU-kylare: Noctua NH-D14. | Grafikkort: MSI GeForce GTX 660Ti OC Twin Frozr II 2GB. | RAM-Minnen: 8GB Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz. | SSD: Samsung 830 128GB. | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 630W. |

Permalänk
Medlem

kolla igen. eftersom att din bild visar att grafikortet är på 56 grader och jobbar i 0%. WOW år cpu krävande och inte gpu krävande. Vad har du för temp på cpun? Gör rent kylaren från dam tror jag är din lösning.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Skrivet av hACmAn:

kolla igen. eftersom att din bild visar att grafikortet är på 56 grader och jobbar i 0%. WOW år cpu krävande och inte gpu krävande. Vad har du för temp på cpun? Gör rent kylaren från dam tror jag är din lösning.

Ok den studsar allt mellan 0 % till 39 i GPU Load

Memory Controller Load 5 - 11 men fläktarna spinner på när man väll är inne i spelet, men tabbar man ut så självklart går den ner.
Men ska rengöra den på något set sedan å se ifall det hjälper.

Permalänk
Skrivet av hACmAn:

kolla igen. eftersom att din bild visar att grafikortet är på 56 grader och jobbar i 0%. WOW år cpu krävande och inte gpu krävande. Vad har du för temp på cpun? Gör rent kylaren från dam tror jag är din lösning.

Ska checka det programmet Tack

Permalänk

jag hade liknande problem fast med ett amd kort. Installerade nyaste drivrutinerna från tillverkarens hemsida och sedan gjorde rent kylaren på kortet funkade fint efteråt

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

aktivera vsynk och se om problemet försvinner. i så fall kan det vara så att fkäkten föritsetter att det kommer bli vamt då du går upp i ca 1400-1600 fps. Om det flrsvinner. Så ör det dax att installera msi afterburnar och aktivera osd fps. samt börja göra specifika prifiler för olika spel i nvidias kontrolpanel. Elller aktivera fps limitern i msi afterburner. den delen får man testa sig fram till vad som fingerar bärst. bëror på dator och vilken panel man kör.
min är en 100hz panel men styrchippen klarar inte mer än 60yz så fär mig brukar 61 eller 90 fungerra bäst. Då tycker minna ögon att det är ok. Inte perfelt men ok. Men som i magic, (alla verisioner) och i wither2 ladningskärmer och menyer. Många andra spel också. Men har testad dem en hel del. Så får grafikkortet fnatt då det går övern 1400fps.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.