Permalänk
Medlem

MSI GeForce GTX 660

Jag har fått hem ett MSI GeForce GTX 660 som jag inte får någon bild på.
Det är nummer två i ordningen som Inet skickar och jag inte får någon bild på.

Finns det någon mer än jag som haft det här problemet?

Tack på förhand!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 | CPU: i5 3570k 3.4GHz klockad till 4.3Ghz | Kylning: Corsair H40 | Moderkort: MSI Z77A-S01 PSU: Silver Power 750W 80+ | GPU: 2st MSI GeForce GTX 660 2048MB SLI | RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 | HDD: SSD 120GB Intel 330 | Skärm: AOC G2460PQU

Permalänk
Medlem

Kanske är en dum fråga, men i vilket fall; har du kopplat in 6-pin strömkontakt?

/Erik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik:

Kanske är en dum fråga, men i vilket fall; har du kopplat in 6-pin strömkontakt?

/Erik

Japp det har jag även kollat bios om det kan finnas något att ställa in men får ingen signal på kortet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 | CPU: i5 3570k 3.4GHz klockad till 4.3Ghz | Kylning: Corsair H40 | Moderkort: MSI Z77A-S01 PSU: Silver Power 750W 80+ | GPU: 2st MSI GeForce GTX 660 2048MB SLI | RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 | HDD: SSD 120GB Intel 330 | Skärm: AOC G2460PQU

Permalänk
Medlem

du är säker på att det är grafikkortet som är felet?
känns inte som att båda korten är sönder, du bör testa kortet i en annan dator och testa ett annat grafikkort till ditt moderkort om du har möjlighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jcho:

du är säker på att det är grafikkortet som är felet?
känns inte som att båda korten är sönder, du bör testa kortet i en annan dator och testa ett annat grafikkort till ditt moderkort om du har möjlighet.

Japp jag är säker då jag inte har några problem med mitt gamla kort som får arbeta nu.
Jag tycker också det är skumt att båda är trasiga det var därför jag frågade här.
Känns som om det måste vara någon mer än jag som haft problemet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 | CPU: i5 3570k 3.4GHz klockad till 4.3Ghz | Kylning: Corsair H40 | Moderkort: MSI Z77A-S01 PSU: Silver Power 750W 80+ | GPU: 2st MSI GeForce GTX 660 2048MB SLI | RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 | HDD: SSD 120GB Intel 330 | Skärm: AOC G2460PQU

Permalänk
Medlem

vad har du för nätagg? säker på att grafikkortet får tillräckligt med ström?
funkar kortet i en annan dator eller har du inte möjlighet att testa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jcho:

vad har du för nätagg? säker på att grafikkortet får tillräckligt med ström?
funkar kortet i en annan dator eller har du inte möjlighet att testa?

Förra kortet testa jag i en annan dator men det här kortet har jag inte testat i en annan dator.
Jag har det här nätagget http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=578717 så det ska räcka till.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 | CPU: i5 3570k 3.4GHz klockad till 4.3Ghz | Kylning: Corsair H40 | Moderkort: MSI Z77A-S01 PSU: Silver Power 750W 80+ | GPU: 2st MSI GeForce GTX 660 2048MB SLI | RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 | HDD: SSD 120GB Intel 330 | Skärm: AOC G2460PQU

Permalänk
Medlem

okej agget är då inte i närheten av att vara boven så jag själv skulle nog kolla om kortet verkligen funkar i en annan dator, även om chansen inte är stor att detta kort också är trasigt så kan du ju faktiskt haft rejält med otur och detta kort också är trasigt :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av jcho:

okej agget är då inte i närheten av att vara boven så jag själv skulle nog kolla om kortet verkligen funkar i en annan dator, även om chansen inte är stor att detta kort också är trasigt så kan du ju faktiskt haft rejält med otur och detta kort också är trasigt :/

Ska kolla imorgon efter jobbet om det kanske kan funka i kompisens dator men jag misstänker att jag har haft sjukt mycket otur :(.
Känns som om inte jag inte kan vara den ända som haft problemet med kortet :/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 | CPU: i5 3570k 3.4GHz klockad till 4.3Ghz | Kylning: Corsair H40 | Moderkort: MSI Z77A-S01 PSU: Silver Power 750W 80+ | GPU: 2st MSI GeForce GTX 660 2048MB SLI | RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 | HDD: SSD 120GB Intel 330 | Skärm: AOC G2460PQU

Permalänk
Medlem

aa gör så, säkert inte bara du som haft problem med det, här är exempelvis en annan http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jcho:

aa gör så, säkert inte bara du som haft problem med det, här är exempelvis en annan http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

Ser ut att vara samma problem.
ska kolla med inet imorgon om dom kan tänka något mer på kunden den här gången och skicka mig ett nytt på en gång istället för att man måste vänta över en vecka igen.

Tack för alla hjälp så hoppas jag på det bästa

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 | CPU: i5 3570k 3.4GHz klockad till 4.3Ghz | Kylning: Corsair H40 | Moderkort: MSI Z77A-S01 PSU: Silver Power 750W 80+ | GPU: 2st MSI GeForce GTX 660 2048MB SLI | RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 | HDD: SSD 120GB Intel 330 | Skärm: AOC G2460PQU

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem som du.

Mitt moderkort är Gigabyte GA-Z77X-UP4 TH, Socket-1155

Grafikkortet fungerar utmärkt i en polares dator och polarens grafikkort fungerar utmärkt i min dator. När jag sätter in mitt grafikkort i min dator så får jag ingen bild. Har provat stänga av det integrerade grafikkortet utan resultat.

Här finns också samma problem: MSI gtx 660 compatiblity problem with MB

Visa signatur

"Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta." Groucho Marx

Permalänk
Medlem

Även jag har problem med MSI gtx 660. När grafikkortet är inkopplat får jag ingen signal men när jag plockade ur det och körde på den integrerade grafiken fick jag bild. Väldigt komiskt att ett MSI grafikkort inte fungerar med ett MSI moderkort...

Någon som löst problemet än eller vet vad som är fel?

Permalänk

Hade samma problem med mitt msi 660. För mig löste det sig genom att uppdatera bios.

Permalänk
Medlem

Haha

Skrivet av svaerdphizk:

Hade samma problem med mitt msi 660. För mig löste det sig genom att uppdatera bios.

Säkert en dum fråga men hur gör man det när man inte ser nåt?

... nevermind... jag har börjat mitt fredagsmys lite väl tidigt kände jag

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Jag har just byggt ihop min dator (från scratch) och jag har samma problem med mitt GTX 660. Har prövat med 2 andra grafikkort nu för att kunna uppdatera BIOS som sägs ska lösa problemet men jag får fortfarande ingen bild.

Mitt första dator bygge så jag kan ju ha gjort något annat fel men har kollat allt. Allt verkar funka som det ska, fläktar till GPU och grafikkort, moderkortsled, dvdläsaren osv. Får ändå ingen signal..

Börjar bli riktigt less, någon som har något förslag? T.ex. om man kan flasha BIOS på nåt sätt utan display?

Permalänk
Skrivet av AbSoLuTe:

Jag har just byggt ihop min dator (från scratch) och jag har samma problem med mitt GTX 660. Har prövat med 2 andra grafikkort nu för att kunna uppdatera BIOS som sägs ska lösa problemet men jag får fortfarande ingen bild.

Mitt första dator bygge så jag kan ju ha gjort något annat fel men har kollat allt. Allt verkar funka som det ska, fläktar till GPU och grafikkort, moderkortsled, dvdläsaren osv. Får ändå ingen signal..

Börjar bli riktigt less, någon som har något förslag? T.ex. om man kan flasha BIOS på nåt sätt utan display?

Jag tog ut grafikkortet och körde på processorns. Dock fick jag bild med mitt gamla grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svaerdphizk:

Jag tog ut grafikkortet och körde på processorns. Dock fick jag bild med mitt gamla grafikkort.

Processorns vad? Mitt moderkort har ingen integrerad grafik om det var det du menade? Ursäkta om jag inte förstår vad du menar, allt jag kan om datorkomponenter lärde jag mig igår och idag.

Permalänk
Skrivet av AbSoLuTe:

Processorns vad? Mitt moderkort har ingen integrerad grafik om det var det du menade? Ursäkta om jag inte förstår vad du menar, allt jag kan om datorkomponenter lärde jag mig igår och idag.

På processorns inbyggda grafikdel. Är inget vidare på att förklara :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av svaerdphizk:

Hade samma problem med mitt msi 660. För mig löste det sig genom att uppdatera bios.

Okej, dock har mitt moderkort den senaste version dvs v 2.4. Blir väl att skicka tillbaka kortet på måndag.

Skrivet av AbSoLuTe:

Jag har just byggt ihop min dator (från scratch) och jag har samma problem med mitt GTX 660. Har prövat med 2 andra grafikkort nu för att kunna uppdatera BIOS som sägs ska lösa problemet men jag får fortfarande ingen bild.

Mitt första dator bygge så jag kan ju ha gjort något annat fel men har kollat allt. Allt verkar funka som det ska, fläktar till GPU och grafikkort, moderkortsled, dvdläsaren osv. Får ändå ingen signal..

Börjar bli riktigt less, någon som har något förslag? T.ex. om man kan flasha BIOS på nåt sätt utan display?

Vad är det för komponenter du har? De flesta processorerna har väl integrerad grafik, prova plocka ur grafikkortet och tryck i kabeln från bildskärmen i moderkortets uttag så ska du få bild.

Permalänk
Medlem

Komponenter:

MSI 970A-G46 SLI
1TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s
AMD FX-8120 X8 3,1GHz
Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP BLÅ
ASUS GeForce GTX 660 2048MB DirectCUII
Cooler Master GX Lite 600W
Fractal Design Define R4 Svart
DVD±RW Samsung 22X DL RETAIL Svart
Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Hittar inget display uttag på mitt moderkort..

Har ju testat med två andra grafikkort. Är det mitt moderkort som är trasigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AbSoLuTe:

Komponenter:

MSI 970A-G46 SLI
1TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s
AMD FX-8120 X8 3,1GHz
Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP BLÅ
ASUS GeForce GTX 660 2048MB DirectCUII
Cooler Master GX Lite 600W
Fractal Design Define R4 Svart
DVD±RW Samsung 22X DL RETAIL Svart
Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Hittar inget display uttag på mitt moderkort..

Har ju testat med två andra grafikkort. Är det mitt moderkort som är trasigt?

Jaha, det stämmer varken processorn eller moderkortet stödjer integrerad grafik som du tidigare sa. Om du då provat med två andra grafikkort och du ändå får svart bild så skulle det mycket väl kunna vara något med moderkortet.