Permalänk

Göra rent prossesor/kylare!?

Mitt moderkort ska in på service så nu sitter jag här med en kladdig prossesor och kylare.
Vill Göra dom rena men undrar ju om det ska göras på ett specielt sätt och/eller med nått medel?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av StuntmanMike:

Mitt moderkort ska in på service så nu sitter jag här med en kladdig prossesor och kylare.
Vill Göra dom rena men undrar ju om det ska göras på ett specielt sätt och/eller med nått medel?

Skickades från m.sweclockers.com

T-röd + Topps = Succé.
Se bara till att torka kylaren/CPUn ordentligt med papper innan användning.
Obs, inga stora mängder.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

Man få tacka för snabba svar!

EvilWord: Det är ok att pastan sitter kvar tills leveransen är klar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Man få tacka för snabba svar!

EvilWord: Det är ok att pastan sitter kvar tills leveransen är klar?

Skickades från m.sweclockers.com

Om du menar montera på cpu-kylaren igen efter att du tagit av den från cpun utan att byta kylpasta, visst går det men inget rekommendera i längden kanske men under kortare tid visst.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Skrivet av StuntmanMike:

Mitt moderkort ska in på service så nu sitter jag här med en kladdig prossesor och kylare.
Vill Göra dom rena men undrar ju om det ska göras på ett specielt sätt och/eller med nått medel?

Skickades från m.sweclockers.com

Torka av med en luddfri bomullstrasa (melittafilter eller tvättlapp funkar även de bra) fuktad i Kemiskt ren Aceton/T-röd/Isopropyl alkohol/koncentrerad spolarvätska tills du har fått bort all kylpasta.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

http://www.kjell.com/sortiment/hus-halsa-fritid/ovrigt/kemi-s...

Fungerar "strålande" bra och lär räcka en lång tid framåt jämfört med dom små leksaksflaskorna du får på inet för samma pris!

Permalänk

spott och toalettpapper?

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

det där borde klassas som bedrägeri... shottflaska för literpris.

Till TS, gå till din lokala bensinmack och köp dig en flaska t-röd, fyll en liten kork och doppa bomullstopps och börja gno bort kylpastan. Jag gjorde så och funkade lysande. Torka av med papper efteråt.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Brukar oxå köra saliv och dasspapper, har alltid funkat för mig och billigt är det med